مجید صدری در هفته‌های اخیر بارها از پرداخت مطالبات سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس خبر داد و مدعی شد با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده به زودی این موضوع برطرف خواهد شد و پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز خواهد شد. 

اما چگونه و با چه منابع مالی این پول به حساب کالدرون واریز خواهد شد، چون در حال حاضر پرسپولیس کارگزار و حمایت کننده مالی ندارد و قرارداد کارگزار فصل گذشته با اصرار شخص صدری به صورت یک‌طرفه فسخ شد.

این سؤالات با سکوت مجید صدری همراه شد .در این میان مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ۷۲ ساعت قبل اعلام کرد با پیگیری‌های مدیران باشگاه طلب کالدرون پرداخت شد و پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس از سوی فیفا بازگشایی خواهد شد؛ اتفاقی که تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

اما در این میان انتشار یک گزارش عجیب در یکی از رسانه‌های مکتوب پرده از یک ماجرای جنجالی برداشت تا مشخص شود مجید صدری با دریافت تسهیلات از یک صندوق دولتی به مبلغ ۲۲ میلیارد بودجه مورد نیاز برای پرداخت این طلب را مهیا کرده است.

در نگاه نخست همه چیز طبیعی به نظر می آمد اما مشخص شد این مبلغ از محلی به باشگاه پرسپولیس اختصاص یافته که هیچ مصوبه و مجوز قانونی برای پرداخت آن بر اساس اساسنامه آن صندوق وجود نداشته است، صندوق مذکور صرفاً بایستی در حوزه اشتغال زایی در مناطق محروم به متقاضیان وام کارآفرینی می داده، اما در اقدامی عجیب در حالی که سقف تسهیلات این صندوق ۲۰۰ میلیون تومان بوده، آن‌ها مبلغی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان را در آبان ماه به صورت قرض الحسنه به پرسپولیس پرداخت می کنند تا آن‌ها با این مبلغ بتوانند بدهی به مرد آرژانتینی را پرداخت کنند.

حالا پرسپولیس باید رقم ۲۲ میلیارد را با سود ۴ درصد در یک قسط به صندوق مذکور بازگرداند تا  به این شکل با این صندوق تسویه حساب صورت گیرد، مشخص نیست باشگاه پرسپولیس برای دریافت این تسهیلات سنگین چه وثیقه ای را نزد بانک قرار داده است.

اما جنجال در این رابطه به همین جا ختم نشد، بلکه بررسی‌های بیشتر نشان می داد وزیر ورزش و جوانان به عنوان عضو هیئت امنای این صندوق است و مطمئناً با توجه به این اصل، وزیر ورزش نیز در جریان این نقل و انتقال مالی بوده، در حالی که اساس کار با اساسنامه صندوق کاملاً در تضاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.