سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴ مخزن ۲۰ تنی اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های قائم(عج)، شریعتی، ولایت و شهیدهاشمی‌نژاد قرار می‌گیرد.

مخزن ۲۰تنی اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های مشهد قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، عباس ایزدی، اظهارداشت:در ایام موج پنجم بحران کرونا به دلیل اٌفت خلوصی که به دلیل مصرف بالای اکسیژن داشتیم اقدام به خرید تعدادی مخزن ۲۰ تنی اکسیژن کردیم.

وی افزود: این مخازن در حال عقد قرارداد بوده و پس از تحویل در اختیار بیمارستان‌های قائم(عج)، شریعتی، ولایت و شهیدهاشمی‌نژاد قرار می‌گیرد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط سخت کرونایی اجازه ندادیم که بیمارستانی با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شود، خاطرنشان کرد: در ایام اوج بحران کرونا و به دلیل تأخیر در دریافت مخازن ۲۰ تنی، یک مخزن ۱۰ تنی به‌صورت امانی در اختیار بیمارستان قائم(عج) قرار گرفت تا نیاز بیماران کرونایی را تأمین کند و خوشبختانه جوابگو بود و خلوص اکسیژن خوبی هم داشت.

 ایزدی اضافه کرد: همچنین مایع اکسیژن هم از نیشابور، اهواز، بندرعباس و بوشهر تهیه می‌شد تا مخازن بیمارستان‌ها به‌موقع تامین شود.

وی بیان کرد: تا زمان تحویل مخازن ۲۰ تنی، تعدادی مخازن ۱۰ تنی در بیمارستان‌های ذکر شده به‌صورت امانی قرار می‌گیرد تا بتوانند خدمات‌رسانی مطلوب را قبل از فعال شدن مخزن ۲۰ تنی داشته باشند.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در موج قبل برای بیمارستان‌های شریعتی و شهید هاشمی‌نژاد ۲ مخزن ۴ تنی امانی گرفته شده بود، گفت: به علت کوچک بودن این مخزن‌ها شارژ آنها سخت‌تر و فشرده‌تر بود و این کار به‌صورت روزانه و حتی ۲ تا ۳ نوبت در هر روز انجام می‌شد و امیدواریم با دریافت، نصب و راه‌اندازی مخزن ۲۰ تنی مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

ایزدی گفت: به تازگی ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد نصب و راه‌اندازی شده  و خوشبختانه وضعیت اکسیژن این بیمارستان مطلوب است، در بیمارستان قائم(عج) ۳ دستگاه جدید  راه‌اندازی شده و با نصب دستگاه ۲۰ تنی جدید مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی افزود: برای بیمارستان تازه تأسیس ولایت هم ۳ دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۰ تنی در نظر گرفته شده که یک دستگاه آن تحویل داده شده و ۲ دستگاه دیگر هم به‌زودی تحویل داده می‌شود و تا آن زمان دستگاه‌ امانی ۱۰ تنی اکسیژن مایع در اختیار این مرکز درمانی خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.