یک سریال نمایش خانگی با اقتباسی از کتاب «عبور از خط قرمز» نشر ثالث ساخته می‌شود.

 سریال فرمانده ایرانی پلیس لندن ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن قرایی کارگردان سینما قرار است سریالی با اقتباس از کتاب «عبور از خط قرمز» محصول نشر ثالث بسازد.

 این سریال با عنوان «بیش‌تر» به زندگی علی دیزایی، فرمانده ایرانی پلیس لندن می‌پردازد که پیشتر در کتاب ۳۶۰ صفحه‌ای به قلم خود او، توسط نشر ثالث منتشر شده بود.

محسن قرایی فیلمنامه این سریال را نیز می‌نویسد و تهیه‌کنندگی آن را روح‌ا… برادری و سمیرا برادری بر عهده خواهند داشت. این سریال قرار است در تهران، لندن، برایتون، لیورپول و آکسفورد جلوی دوربین برود.

کتاب «عبور از خط قرمز» نخستین کتاب نشر ثالث است که بر اساس آن یک سریال اقتباسی در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود. پیش از این آثاری چون «بیست زخم کاری»، «سالتو» و «خون خورده» محصول نشر چشمه مورد اقتباس قرار گرفته بودند.

ناشر ثالث همچنین خبر داده که چاپ نخست این کتاب به اتمام رسیده و قرار است به زودی تجدید چاپ شود.

در معرفی این کتاب آمده است:

«علی دیزایی در این کتاب، قصه خودش را از نظام‌آباد تهران تا دانشگاه کمبریج و فرماندهی پلیس لندن روایت کرده است. داستان پسرکی از خانواده‌ای نه چندان متمول که خودش را به انگلیس رساند و مراتب موفقیت را به سرعت طی کرد، اما دست سرنوشت، حوادث بسیاری پیش پای او گذاشت. دیزایی بارها قربانی تبعیض نژادی شد و در برابر فساد سیستماتیک پلیس محلی اتهام‌های بسیاری را به جان خرید. در نهایت با مقاومت خود از آن‌ها مبرا شد و مورد تقدیر قرار گرفت. این کتاب قصه جنگ‌ها، پاپوش‌ها، دادگاه‌ها و زندان‌های سرتیپ علی دیزایی است، در کنار عاشقانه‌هایش با دختری بختیاری که او را در این دوران مشقت‌بار تنها نگذاشت.»

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.