درشب پیروزی ۳ برصفر مقابل تیم ملی فوتبال سوریه بازهم سردار آزمون در نقش گلزن مأموریت خود را به خوبی ایفا کرد و توانست راه پیروزی مقابل سوریه را هموار کند.

می‌خواهیم رکورد صعود به جام جهانی را بزنیم

سردار هرچند که از یک صعود سریع در تاریخ فوتبال ایران سخن به میان می‌آورد، اما همچنان براین باوراست که باید تا پایان مرحله گروهی با قدرت ظاهر شویم تا صعود قطعی و ۱۰۰درصد شود.

به نظر می‌رسد دیگر کار تمام شده است.

شاید این طور باشد، اما روی کاغذ ما هنوز یک امتیاز دیگر لازم داریم. درست است که چهار بازی پیش روی ماست و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن هم می‌توانیم خوشبین به یک برد ۳ امتیازی باشیم، اما به هرحال فوتبال است و ما نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم. در بازی با لبنان همه دیدند که نزدیک بود غافلگیر شویم، اما در نهایت با انگیزه‌ای که در دقایق پایانی برای گلزنی داشتیم توانستیم بازی باخته را با برد تاخت بزنیم. نباید اجازه دهیم رقبا فکر پیروزی مقابل ما را درسرشان بپرورانند. امیدوارم این راه با قدرت ادامه یابد و ما سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی فوتبال را رقم بزنیم.

بازی بعدی شما دربهمن با عراق است. به نظر می‌رسد بازی چندان ساده‌ای نباشد.

همین طور است. عراق تیم خوبی است و فوتبال جان‌داری به نمایش می‌گذارد. آن‌ها هنوز شانس دارند به عنوان تیم سوم قرار بگیرند و به پلی آف بروند. همه تیم‌ها همین انگیزه را دارند. الان امارات در گروه سوم است و رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به رتبه سوم جدول شکل گرفته است. ما عراق را دست کم نمی‌گیریم و نگاهی به پیروزی اخیر مقابل این تیم نداریم. باید مانند همه این بازی‌ها با انگیزه باشیم.

عامه فوتبال‌دوستان و حتی کارشناسان اعتقاد دارند تیم ملی این بار باید از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. خودتان هم همین انگیزه و هدف را دنبال می‌کنید؟

ببینید ما هنوز نمی‌دانیم با چه تیم‌هایی در جام جهانی هم گروه هستیم و صحبت از اینکه ما به مرحله بعد می‌رویم کمی غیرحرفه‌ای است، اما شک نکنید همه ما به عنوان سربازهای تیم ملی همین هدف را داریم که این بار کار بزرگ تری را خلق کنیم. در جام جهانی قبل ما نتایج قابل توجهی بدست آوردیم و توانستیم کار بزرگی انجام دهیم. دیدید که با تیم ملی فوتبال پرتغال به تساوی رسیدیم. مراکش را بردیم و از اسپانیا یک گل خوردیم. ما تیمی هستیم که توانایی کارهای بزرگ را داریم اما نباید از حالا بار مسئولیت را روی دوش بازیکنان سنگین کنیم.

به رکورد بازیکنان سابق تیم ملی نزدیک شدی. دربازی با سوریه هم برترین بازیکن زمین انتخاب شدی. به نظر می‌رسد یک روند صعودی بسیار ایده‌ال را تجربه می‌کنی؟

اگر گلی می‌زنم همه بازیکنان دربه ثمر رسیدن گل‌های من نقش دارند. این گل‌ها حاصل کارگروهی همه بازیکنان است. من دوست دارم این گل‌ها به پای همه بازیکنان نوشته شود. باید این نگاه را در تیم تسری دهیم. هیچ بازیکنی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما به هم انرژی می‌دهیم و در بازی‌ها پشت هم هستیم واین باعث می‌شود همه کارشان را خوب انجام دهند. کار من هم گلزنی است ودارم مسئولیتی که درتیم ملی به دوشم سپرده شده را انجام می‌دهم.

جای طارمی کنارت خالی نیست؟

مطمئنم طارمی به زودی به تیم ملی برمی‌گردد. ایران باید با تمام قوا راهی قطر شود و همه کمک کنند روح اتحاد و همدلی در تیم تقویت شود. ما برای گرفتن نتایج خوب همه باید پشت هم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.