۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 777451

دیشب بلیت پرواز به جام جهانی برای یوزهای ایرانی رزرو شد.ملی پوشان کشورمان موفق شدند با پیروزی سه بر صفر مقابل سوریه با ۱۶ امتیاز کار صعودشان را تقریباً تمام کنند.

رزرو بلیت سفر به قطر

تیم ملی در حالی بازی برگشت خود مقابل سوریه را در اردن برگزار کرد که مثل بازی رفت اسکوچیچ که(کرونا داشت) را به همراه نداشت و باز هم شاهد حضور ماریو تات در کنار زمین بودیم. جهانبخش هم محروم بود و به همین دلیل تیم ملی را با سیمایی متفاوت در زمین می دیدیم. امیر عابدزاده جای بیرانوند،نورافکن جای امیری ، امیری جای جهانبخش و قلی‌زاده جای طارمی. این جابه جایی‌ها باعث شد تا ریتم تیم ملی مقابل سوریه منظم تر از بازی با لبنان باشد. در نیمه اول باز هم وحید امیری بود که فرمانده حملات بود و توانست روی هر دو گل نقش صددرصدی داشته باشد.پاس بی نقص به آزمون فرصت طلب و گرفتن پنالتی برای کاپیتان حاج صفی هنر مرد شماره ۱۱ بود. در این بازی VAR  به کمک تیم ملی آمد و پنالتی را با تأخیر به سود ما اعلام شد. آزمون با گلی که مقابل سوریه به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۳۹ رساند و با عبور از تعداد گل‌های علی کریمی، به نکونام رسید و تبدیل به چهارمین گلزن تاریخ تیم ملی شد.شاید اگر کیفیت زمین بهتر بود می توانستیم با گل های بیشتری هم به رختکن برویم.

محروز،سرمربی سوریه نیمه مربیان را با دو تغییر شروع کرد تا نشان دهد برای جبران گل ها می خواهد انتحاری بازی کند.اما زور سوریه واقعاً به تیم ملی ما نمی رسید. در این نیمه هم باز امیری می تاخت و موقعیت ایجاد می کرد و میزبان نفسش در سینه حبس بود. دقیقه ۶۰ حاج‌صفی بیرون رفت تا سرلک جانی تازه به خط میانی دهد و بازوبند تیم ملی به امیری برسد.سردار اما در این نیمه سرداری که می خواستیم نبود و موقعیت از دست می داد.نورالهی که این روزها روی فرم است دروازه سوریه را با شوت هایش به توپ بسته بود تا تعداد گل ها را افزایش دهد اما این قلی زاده بود که با حرکات ویرانگرش تیر خلاص را برای سومین گل شلیک کرد. با این ۱۶ امتیاز تیم ملی ایران تنها به دنبال یک امتیاز از ۴ بازی برای حضور در قطر خواهد بود. بازی بعدی تیم ملی ۷ بهمن مقابل عراق و ۱۲ بهمن با امارات در تهران خواهد بود.

دیدار دو تیم کره جنوبی و عراق از گروه A مقدماتی جام جهانی هم در قطر برگزار شد که این دیدار با برتری ۳بر صفر شاگردان بنتو به پایان رسید.کره‌ای‌ها ۱۴ امتیازی شدند و عراق همچنان با چهار امتیاز در رده پنجم این گروه باقی ماند.امارات هم یک بر صفر لبنان را شکست داد.

همچنین در دیداری از گروه B، استرالیا در چین به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.