هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام ۳ بازی آغاز می‌شود که دو تیم موقعیت صعود به صدر جدول را دارند.

تقابل جذاب منصوریان و قلعه نویی در آبادان/۲ تیم با شانس صدرنشینی

به گزارش قدس آنلاین، هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر امروز با انجام ۳ بازی آغاز می شود که در این بازیها آلومینیوم در اراک از نفت مسجد سلیمان پذیرایی می کند، پدیده میزبان ذوب آهن است و صنعت نفت نیز در آبادان به مصاف گل گهر می‌رود. بازیهای امروز در حالی برگزار می‌شود که دو تیم گل گهر و آلومینیوم این موقعیت تا دارند که در صورت پیروزی با یک بازی بیشتر نسبت استقلال جای این تیم را در صدر جدول بگیرند.

آلومینیوم - نفت مسجد سلیمان

آلومینیوم تنها تیم لیگ برتری است که هنوز دروازه‌اش در این فصل باز نشده و دارای بهترین خط دفاعی است و در مقابل این تیم نفت مسجد سلیمان به میدان می‌رود که آنها با یک گل زده، یکی از ۳ خط حمله ضعیف را در اختیار دارند. این شرایط بعلاوه میزبانی آلومینیوم در این بازی نکاتی است که نشان می دهد روی کاغد شانس آلومینیوم برای پیروزی نسبتاً زیاد است. به خصوص که آلومینیومی‌ها در صورت پیروزی شانس صعود به صدر جدول را هم پیدا می‌کنند که این موضوع انگیزه آنها را دو چندان می‌کند.

شاگردان رسول خطیبی که فصل خوبی را تجربه می کنند، با ۸ امتیاز رده پنجم قرار دارند اما فاصله آنها تا صدر جدول تنها ۲ امتیاز است و پیروزی خانگی در این دیدار می‌تواند این تیم را صدرنشین کند، منوط به اینکه گل گهر مقابل صنعت نفت امتیاز از دست بدهد.

پدیده - ذوب آهن

پدیده تیم انتهای جدول که با مشکلات مالکیتی و مدیریتی مواجه است، تنها تیمی است که تاکنون موفق به گلزنی نشده که این هم نشان دهنده شرایط نابسامان این تیم است.

نماینده مشهد امروز در خانه باید با تیمی سختکوش و دونده دیدار کند که با ۲ برد، ۲ باخت و ۶ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و پیروزی احتمالی برای شاگردان تارتار می‌تواند این تیم را حتی در حالتی بسیار خوشبینانه تا رده‌های سوم یا چهارم جدول هم بالا بیاورد. این در حالی است که پیروزی احتمالی برای پدیده می‌تواند در بهترین حالت منجر به صعود ۵ پله‌ای آنها شود.

صنعت نفت - گل گهر

دیدار بین صنعت نفت و گل گهر شاید بیشتر تحت تاثیر تقابل امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان باشد. کاپیتان‌ها و سرمربیان سابق تیم استقلال امروز روی نیمکت نمایندگان سیرجان و آبادان در ورزشگاه تختی آبادان یکدیگر را ملاقات می‌کنند و جدا از شرایط جدول، قطعاً کسب نتیجه مطلوب برای هر دو مربی بسیار مهم است.

گل گهر فصل خوبی را تجربه می‌کند و آنها نیز تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و برای همین پیروزی احتمالی در این دیدار می‌تواند این تیم را به صدر جدول برساند.

گل گهر با ۷ گل زده تهاجمی ترین تیم در ۴ هفته آغازین لیگ است و صنعت نفت با ۶ گل خورده بعد از فولاد و تراکتور که به صورت مشترک با ۷ گل ضعیف ترین خط دفاعی را دارند، دومین خط حمله ضعیف مسابقات را دارد.

صنعت نفت پس از ۳ شکست متوالی در اولین حضور منصوریان روی نیمکت توانست به نتیجه ای خوب رسیده و نساجی را در قائم شهر مغلوب کند. شاید این پیروزی موتور این تیم قدیمی و پر هوادار آبادان را روشن کرده و کار را برای شاگردان قلعه نویی دشوار نماید.

برنامه دیدارهای هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است؛

پنجشنبه ۲۷ آبان

آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان

داوران: سید وحید کاظمی – سید محمد هاشمی نسب – حامد صفایی – حسین زمانی ناظر: اسماعیل صفیری

پدیده مشهد – ذوب آهن اصفهان

داوران: موعود بنیادی فرد – علیرضا ایلدرم – یوسف مغروری – علی بای ناظر: رحیم رحیمی مقدم

صنعت نفت آبادان – گل گهر سیرجان

داوران: جواد رحیم زاده – محمد رضا منصوری – جلیل شعرانی –محمد حسین ترابیان ناظر: ایرج نظری

جمعه ۲۸ آبان

پیکان تهران – فجر شهید سپاسی شیراز

داوران: کوپال ناظمی – هادی طوسی – علیرضا مرادی – حسین زیاری ناظر: فریدون اصفهانیان

مس رفسنجان – پرسپولیس

داوران: حسن اکرمی – حسن ظهیری – جعفر مهاجر – محمد رضا تارخ ناظر: حیدر شکور

فولاد مبارکه سپاهان – تراکتورسازی تبریز

داوران: امیر سامان سلطانی – فرزاد بهرامی – امید افخمی – یاسر همرنگ ناظر: حسین خانبان

استقلال تهران – نساجی مازندران

داوران: علیرضا فغانی – محمد رضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – سید مهدی مرجان زاده ناظر: محمد رضا فلاح

فولاد خوزستان – هوادار تهران

داوران: روح اله شریفی – محمد راهی – مرتضی سلمان نژاد – ایمان کهیش ناظر: بهرام مهرپیما

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.