هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر که از روز گذشته آغاز شد امروز نیز پیگیری می‌شود و در این هفته از لیگ صرف‌نظر از سه دیدار روز گذشته که در جریان آن آلومینیوم به طور موقت به صدر رسید، چند دیدار جذاب و هیجان‌انگیز برگزار می‌شود.

جدال خواهرخوانده‌های سابق و تلاش سرخابی‌ها برای بازگشت به مسیر پیروزی

به گزارش قدس آنلاین، بعد از وقفه‌ای که به خاطر بازی‌های ملی و فیفا دی به وجود آمد؛ از دیروز شاهد از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بودیم. در این هفته در دو روز هشت دیدار به انجام خواهد رسید.

در این گزارش راجع به هر یک از این بازی‌ها صحبت خواهیم کرد:

آلومینیوم اراک ۲ – نفت مسجدسلیمان یک

یکی از سه تیمی که توانسته تمام بازی خانگی‌اش را با برد پشت سر بگذارد همین تیم آلومینیوم اراک است. شاگردان رسول خطیبی فصل را بسیار خوب آغاز کرده‌اند و تا پیش از دیدار روز گذشته با هشت امتیاز در دو قدمی استقلال و صدر بودند. آنها این هفته به مصاف نفت مسجدسلیمان رفتند؛ تیمی که در دو هفته اخیر چهار امتیاز را دشت کرده ولی از لحاظ مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و تمرینات این تیم برای چند روز به همین دلیل برگزار نشد و بازیکنان اعتصاب کردند. این فشارها باز هم فراز کمالوند و تیمش را به بحران کشاند و  آلومینیوم که فرار در لیگ آزادگان روی نیمکت آن می‌نشست را، شکست داد و به ۱۱ امتیاز به طور موقت به صدر رسید.

پدیده مشهد یک - ذوب‌آهن اصفهان ۲

یک تساوی و ۲ باخت و یک شکست سه بر صفر چیزی نبود که پدیده‌ای‌ها به دنبالش بوده باشند اما این اتفاق رخ داده است و آنها تا پیش از این بازی هم قعرنشین لیگ بیست و یکم بودند. این هفته شاهد جدال حساس این تیم مقابل ذوب‌آهن بودیم. شاگردان مهدی تارتار تا پیش از این ۲ برد و ۲ باخت را دشت کرده‌ و با یک امتیاز ویژه به مشهد رفته بودند؛ آنها به همراه پیکان در تعطیلات به وجود آمده یک بازی رسمی را برگزار کردند و بیشتر از سایر تیم‌ها در شرایط مسابقه قرار داشتند و از این امتیاز بهره برده و با نتیجه دو بر یک پدیده بحران زده را شکست دادند.

صنعت نفت آبادان صفر- گل‌گهر سیرجان صفر

برد در مازندران و بازگشت علیرضا منصوریان به صورت توامان توانست وضعیت صنعت نفت را دگرگون و آنها را از بحران خارج کند. آنها حالا باید مهیای نبرد حساس برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌شدند. دیدار شاگرد و استاد در آبادان. منصوریان آخرین جام دوران بازیگری‌اش را وقتی گرفت که امیر قلعه‌نویی در استقلال سرمربی‌اش بود. گل گهر شروع فوق‌العاده‌ای داشت و با ۲ برد خط و نشان کشید اما ۲ تساوی اخیر در مسیر رو به رشد آنها خلل وارد کرده‌بود؛ با این وجود، آبادان، جایی بود که تیم سیرجانی به سومین برد دست پیدا کرد و منصوریان از برپایی جشن نخستین پیروزی ناکام ماند.

پیکان تهران- فجرسپاسی شیراز:

همسایه استقلال و متوقف‌کننده این تیم در این هفته مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. پیکان بعد از شکست ذوب‌آهن با امتیاز، گل زده و گل خورده مشابه با استقلال صدرنشین شد و پیروزی خانگی مقابل فجر آنها را همچنان شگفتی‌ساز لیگ بیست و یکم نگه می‌دارد. در سوی مقابل مردان اصغر کلانتری بعد از توقف آبی‌پوشان، به سراغ یک تیم پایتخت‌نشین دیگر آمده‌اند تا نشان دهند مانند گذشته توانایی زیادی در بر هم زدن معادلات و پیش‌فرض‌ها دارند.

جدال خواهرخوانده‌های سابق و تلاش سرخابی‌ها برای بازگشت به مسیر پیروزی

مس رفسنجان- پرسپولیس تهران:

محمد ربیعی هنوز نتوانسته در میدان‌های بزرگ خودنمایی کند. تیم او با وجود تقویت محسوسی که داشته در حال حاضر جایگاه نازل پانزدهم را به خود اختصاص داده و آنها در هفته پنجم چاره‌ای جز کسب امتیاز ندارند. از بد حادثه اما حریف آنها پرسپولیس است. مدافع عنوان قهرمانی در دو هفته اخیر فقط یک امتیاز به دست آورده و برای بازگشت به کورس قهرمانی باید مثل همیشه از کرمان با دست پر بازگردد. باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا مس خرق عادت می‌کند.

فولاد خوزستان- هوادار تهران:

بازگشت جواد نکونام به لیگ برتر زودتر از حد تصور بود. او به تیم خودش برگشته و باید این هفته مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار قرار بگیرد. رضا عنایتی و شاگردانش در هفته چهارم نخستین برد خود را جشن گرفتند و باید با تیمی روبرو شوند که یک امتیاز از آنها بیشتر دارد. تقابل دو استقلالیِ و دو ملی‌پوش قدیمی می‌تواند به جذابیت‌های این مسابقه اضافه کند.

سپاهان اصفهان- تراکتور تبریز:

یک تقابل کلاسیک و سراسر زیبایی بین خواهرخوانده‌های سابق. سپاهان محرم در هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن غافلگیر شد و اولین باخت فصل را تجربه کرد. در سوی مقابل تراکتور با فیروز کریمی قطع همکاری کرد تا زوونیمیر سولدو سرشناس به عنوان سرمربی جدید روی نیمکتش بنشیند. شروع ماجرای مرد کروات در اصفهان و نقش جهان خواهد بود. باید دید او می‌تواند در نخستین گام فوتبال‌دوستان ایرانی را سورپرایز کند یا خیر.

استقلال تهران- نساجی مازندران:

و در نهایت استقلال که باید در آخرین بازی هفته پنجم به مصاف نساجیِ بدون ساکت الهامی برود. فرهاد مجیدی در هفته چهارم برای اولین بار متوقف شد اما هنوز برنده هر دو مسابقه خانگی این فصل بوده است. او در بازی برگشت لیگ بیستم انتقام فینال جام حذفی سال گذشته را از الهامی گرفت اما هنوز دلایل زیادی برای پیروزی در این مسابقه وجود دارد. او و شاگردانش برای از سر گرفتن روند خوب سه هفته نخست باید از سد نماینده شهر خسته بگذرند. تیمی که در سه هفته اخیر بردی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.