رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قصد داریم قراردادی با یکی از شرکت‌های خودروسازی داشته باشیم تا بتوانیم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم.

 ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای مشهد خریداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ایمان فرهمندی ظهار کرد:  متاسفانه سن فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در مشهد ۱۰ ساله است و در سال‌های اخیر اهتمام جدی برای تامین ناوگان اتوبوسرانی در شهر وجود نداشته است؛ زیرا این قضیه اولویت مدیریت شهری نبوده است. البته باید گفت که تولید اتوبوس‌ در کشور کاهش داشته که این امر سبب افزایش سن ناوگان اتوبوسرانی شده است. 

وی افزود: قصد داریم قراردادی با یکی از شرکت‌های خودروسازی داشته باشیم تا بتوانیم  ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم. اگر در این خصوص پیش پرداخت‌ها به موقع و کامل پرداخت شود ماهانه تعدادی اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین با شرکت‌های دیگر نیز وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم اتوبوس‌های بیشتری را تامین کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل سال آینده بتوانیم بخشی از این اتوبوس‌های جدید را وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم.

وی تاکید کرد: اولین اتوبوس برقی درکشور بر اساس قرارداد پژوهشی با مشارکت دو شرکت مپنا، عقاب افشان و با کارفرمایی شهرداری مشهد نمونه‌سازی و در مشهد رونمایی شد. بر این‌اساس ۱۰ اتوبوس دیگر نیز در حال ساخت است که قصد داریم با مذاکره بخش خصوصی این اتوبوس‌ها را وارد مشهد کنیم. همچنین در حال مطالعه و بررسی برقی کردن خط یک بی‌آرتی هستیم. لازم به ذکر است اگر تمام ناوگان اتوبوسرانی را برقی کنیم، تاثیرگذاری زیادی در کاهش آلودگی هوا ندارد، زیرا ناوگان اتوبوسرانی فقط ۱.۵ درصد سبب آلودگی هوا می‌شود. بنابراین ما باید بیشترین تمرکز را روی کاهش خودروهای شخصی انجام دهیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.