شهردار کرمان استفاده از ظرفیت و هنر هنرمندان بر روی دیوارنگاره‌های شهری رافرصت خوبی برای زیباسازی شهر برشمرد

 کرمان بستر خوبی برای تبلیغات شهری دارد

به گزارش قدس آنلاین، سعید شَعرباف تبریزی، در جلسه‌ای که با حضور مدیران و مسئولان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با هدف پیگیری مشکلات و امور این سازمان برگزار شد، بر جداسازی حوزۀ زیباسازی از لحاظ ساختاری تأکید کرد و گفت: لازم است با تقسیم‌بندی داخلی در قالب مصوبه شورای اسلامی شهر، امور مربوط به سیما و منظر در یک واحد اداری مشخص، متمرکز شود.
وی حوزۀ زیباسازی را از جنس معماری و هنر دانست و افزود: رسیدگیِ دقیق به موضوعات این حوزه، مستلزم وجود تشکیلات سازمانیِ جداگانه است.
شهردار کرمان با بیان اینکه کرمان بستر خوبی برای تبلیغات شهری دارد که نه‌تنها منبع خوبی برای درآمد است؛ بلکه زمینۀ مناسبی برای ایجاد پیام فرهنگی محسوب می‌شود، تلویزیون شهری را از حوزه‌های پُردرآمد شهری اعلام کرد و تهیۀ گزارش مکان‌یابی پیشنهادی برای این نوع تبلیغات را ضروری دانست.
شَعرباف در ادامه، استفاده از پل‌های هواییِ عابر پیاده را نیز زمینۀ مناسبی برای تبلیغات دانست و ادامه داد: برای جلوگیری از شلوغی کار در ابتدا باید مکان‌یابی مناسبی انجام داد.
وی همچنین درخصوص ساماندهی تابلوهای شهری با بیان اینکه بخشی از تابلوها را باید به‌صورت کامل در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دهیم، گفت: این تابلوها می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود تا به‌صورت شبکه‌ای، مفهومی را اطلاع‌رسانی کنند.
شهردار کرمان استفاده از ظرفیت و هنر هنرمندان بر روی دیوارنگاره‌های شهری را نیز فرصت خوبی برای زیباسازی شهر برشمرد و گفت: در این خصوص می‌توانیم با در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز، از تیم‌های هنری بهره ببریم.
شعرباف درخصوص محتوای پیشنهادی برای فراخوان‌های زیباسازی، علاوه بر فرم فراخوان، بر مشخص شدن محتوا و موضوع نیز تأکید کرد.
وی بر ایجاد مدیریت متمرکز پارک‌ها و وجود یک متولی و کمیتۀ مشخص در هر پارک را لازم برشمرد و گفت: با این شرایط تصمیم‌گیری برای هر پارک بهتر انجام می‌شود.
شهردار کرمان ایجاد فضاهای روزبازار در پارک‌ها را راهکار خوبی برای جلوگیری از دست‌فروشی در حاشیۀ خیابان‌ها دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود این زیرساخت‌ها به‌صورت منظم و دائمی فراهم شود.
شَعرباف همچنین به سامان‌دهی هرچه سریع‌تر تابلوها برای مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها و استقبال از بهار اشاره و تأکید کرد: در این خصوص لازم است تابلوهای مشخصی در دسترس شهرداری قرار گیرد و مابقی آن‌ها طی تقسیم‌بندی مشخص، به مزایده گذاشته شود.
معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز به اهمیت موضوعاتی همچون ایجاد شبکه یکپارچه شهری برای آبیاری و حفاری چاه‌های آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز اشاره کرد و پیشنهاد داد در مجموعه تولید گل‌وگیاه شهرداری، پارک تحقیقات علمی ایجاد شود.
رامین امیرمداح همچنین طراحی ویژۀ دیوارهای محدودۀ گلزار شهدا و ورودی آن با طرح‌های حماسی را نیز از اقدامات در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ذکر کرد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان هم به تشریح اقدامات در حال انجام و مشکلات پیشِ روی این سازمان اشاره کرد.
یدالله علیزاده بزرگترین مشکل را تأمین آب فضای سبز و پایین آمدن کیفیت آب چاه‌های سطح شهر ذکر کرد و گفت: در صورت تأمین هزینه‌های لوله و اتصالات، تقریباً ۹۵ درصد لوله‌گذاری شبکه آب خام کامل و آبیاری با تانکر حذف می‌شود.
وی از حفاری هفت حلقه چاه آب در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه اغلب چاه‌های آب قدیمی و فرسوده هستند، گفت: به همین دلیل آب چاه‌ها کاهش پیدا کرده که با مجوز شرکت آب منطقه‌ای، باید تعدادی از چاه‌ها جابه‌جا شوند.
علیزاده از برگزاری مناقصه برای حفاری هشت حلقه چاه آب جهت تأمین آبیاری فضای سبز شهر خبر داد.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه مسایل مالی و موضوعات و مشکلات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مطرح و درخصوص نحوۀ جدا شدن واحد سیما، منظر از فضای سبز شهری گفت‌وگو شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.