معاون آموزش متوسطه و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش حضوری مدارس از اول آذر ماه خواهد بود و مدیران مدارس باید براساس پروتکل‌های بهداشتی در راستای تسریع بازگشایی مدارس اقدام کنند.

آموزش مدارس از اول آذرماه حضوری است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کمرئی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های آموزشی در مدارس شروع شده، مدارس مکلف هستند فعالیت‌های حضوری ارائه دهند و هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم فرصتی برای امکان حضور دانش‌آموزان وجود ندارد، باید همچنان آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ادامه یابد. بنابراین همه دانش‌آموزان در مدارس براساس مقررات مدرسه در زمان تعیین شده حاضر خواهند شد و مدیران مدارس هم باید برای بازگشایی مدارس اقدامات تسریعی لازم را انجام دهند.

کمرئی عنوان کرد: مدیران در تمامی مدارس بنای آموزش حضوری داشته باشند؛ مگر ن دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که هنوز به آنها اطلاع داده نشده یا کلاس ها آماده نیست. در این شرایط لزومی ندارد روز اول آذرماه به مدرسه مراجعه کنند و می‌توانند آموزش خود را غیرحضوری ادامه دهند، اما این به این معنا نیست که در روزهای آینده نباید فعالیت‌های حضوری در مدارس آغاز شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع ممکن است آمادگی در برخی مدارس به وجود نیامده باشد، ولی آن مدرسه می‌تواند فعالیت حضوری خود را از روز سه‌شنبه آغاز کند، اما زمان آغاز فعالیت‌های حضوری برای همه مدارس از روز دوشنبه اول آذرماه است.

وی تصریح کرد: براساس هماهنگی با خانواده‌ها باید دانش‌آموزان گروه بندی شوند که فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود. ممکن است در طول هفته برای برخی دانش آموزان دو روز در هفته یا برای برخی دیگر سه روز در هفته در نظر گرفته شود، برخی مدارس هم ممکن است همه روزها برای فعالیت حضوری  آماده باشد و فعالیت حضوری تمام وقت داشته باشیم.

کمرئی گفت: برای فعالیت حضوری همه روزه در مدارس نه اینکه پروتکل‌ها به ما اجازه نمی‌دهد بلکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این امکان را به ما نمی‌دهد که دانش‌آموزان را در یک کلاس درس جمع کنیم و در واقع این اقدام نیز نقض پروتکل‌های بهداشتی است. به همین دلیل ناچار هستیم زمان آموزش را در روزهای معینی داشته باشیم و آن را نهایی کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مدارس پرجمعیت آموزش به صورت نیمه وقت یا یک روز در میان خواهد بود، ادامه داد: کلاس‌های ۱۵ نفره براساس پروتکل‌های بهداشتی برای فعالیت‌های خاص ورزشی مجاز شناخته شده است تا با رعایت ابعاد بهداشتی در پروتکل‌های تعیین شده فعالیت‌های ورزشی در این کلاس‌ها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در مجموع اصلی‌ترین کار در بازگشایی مدارس، رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و داشتن تهویه در کلاس‌هاست؛ به طوری که همه کلاس‌ها باید تهویه لازم را داشته باشند؛ در غیراین صورت باید حداقل هر ساعت به مدت ۱۰ دقیقه هوا در کلاس جریان داشته باشد، البته می‌توان این اقدام را به ساعت تفریح موکول کرد.

کمرئی همچنین به دانش‌آموزان توصیه کرد که ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک، نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.