دبیر امور هنری، فرهنگی و امور بین‌الملل جشنواره سینمای ایران در شانتی فرانسه عنوان کرد که این رویداد سال آینده در همین شهر برگزار می‌شود.

جشنواره سینمای ایران در فرانسه سال بعد هم در شانتی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، سیدوحید یعقوبی عضو هیات مدیره مرکز ایران و فرانسه و دبیر امور هنری، فرهنگی و امور بین الملل ایران جشنواره سینمای ایران در شانتی فرانسه، گفت: پس از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سینمای ایران در شانتی و پایان یافتن این رویداد فرهنگی، ضیافتی با حضور هیات داوران، استادان و دانشجویان رشته سینمای دانشگاه سوربن توسط شهردار سانلیس برگزار و در این مراسم از سطح بالای کیفی فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره تمجید شد.

وی افزود: همچنین قرار هست در سال آینده هم جشنواره سینمای ایران مجدداً در شهرهای تاریخی شانتی و سانلیس برگزار شود و فیلم‌های کوتاه هم در بخش رقابتی در کنار آثار بلند سینمایی حاضر شوند. علاوه بر اینکه قصد داریم بخش‌هایی چون مستند و انیمیشن ویژه کودک و نوجوان هم اضافه کنیم تا جشنواره هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ارتقا یابد.

یعقوبی با تاکید بر اینکه جشنواره سینمای ایران در شانتیی به همت مرکز ایران و فرانسه و چندین نهاد فرانسوی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره ویژگی‌ها و خصوصیات یک فستیوال سینمایی را به خود اختصاص داده و از این بعد منحصر به فرد است چنانچه می‌بینیم حتی در هفته‌های اخیر برنامه‌های سینمایی مختلفی با عنوان سینمای ایران در کشور فرانسه برگزار شده که همگی را شاید بتوان ذیل عنوان هفته سینمایی یا هفته فیلم عنوان کرد؛ در اغلب این برنامه‌ها فیلم‌هایی با رای چند نفر از مدرسان و دانشجویان رشته سینما به عنوان یک فیلم برگزیده انتخاب و جشنواره تمام می‌شود.  این در حالی است که تلاش مسئولان برگزاری فستیوال سینمایی ایران در شانتی این است که جشنواره مطابق با استاندارهای یک فستیوال سینمایی خاص فیلم‌های ایرانی برگزار شود. به طوری که پیش از برگزاری جشنواره فراخوانی برای دریافت آثار منتشر و حدود ۴۶ فیلم دریافت شد که در نهایت با انتخاب هیات داوران هفت اثر به مرحله نهایی راه یافت.

جشنواره سینمای ایران در شانتی فرانسه امسال در اولین سال برگزاری خود از ۱۳ الی ۱۶ آبان‌ماه برگزار شد و هیات داوران جشنواره که متشکل از افراد و شخصیت برجسته سینمایی و تلویزیونی فرانسه بودند فیلم پیرمردها نمی میرند ساخته رضا جمالی را به عنوان فیلم برگزیده جشنواره انتخاب کردند و این اثر جایزه رسمی و اصلی این جشنواره را دریافت کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.