۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
کد خبر: 778131

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین سفرش در دولت سیزدهم امشب وارد تهران شد.

رافائل گروسی وارد تهران شد

به گزارش قدس آنلاین،«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب اول آذر ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، گفت‌وگو درباره ایجاد چارچوب مشخص همکاری‌ها بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اهم محورهای مذاکره در این دیدار خواهد بود.
وی قرار است پیش از ظهر فردا (دوم آذر ماه) با «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کند و بعدازظهر نیز با حضور در محل وزارت امور خارجه  با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات خواهد کرد. البته این نخستین دیدار گروسی با امیرعبداللهیان است.

 ۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد و پس از آن اسلامی در نشستی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروسی قرار است دوباره به تهران بازگردد و اکنون بعد از حدود ۲ ماه و نیم این سفر انجام می‌شود. البته در سفری که اسلامی برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس به وین داشت، دو طرف با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در خصوص سفرش به تهران در توئیتی نوشت: امروز به تهران سفر می‌کنم تا با مقامات ایرانی دیدار کنم و به سؤالات مهم در ایران بپردازم. امیدوارم بتوانم یک کانال ثمربخش و مشارکتی گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنم تا آژانس بتواند فعالیت‌های راستی آزمایی ضروری را در این کشور از سر بگیرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به سفر امشب گروسی به تهران گفت: همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکاری‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

 این دیپلمات ارشد ایرانی درباره سفر گروسی عنوان کرد:  موضوعاتی بین ایران و آژانس است که سعی کرده‌ایم در چارچوب فنی انجام شود. از آژانس در همان چارچوب خواستیم کار را جلو ببرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی می‌داند تمامی خرابکاری‌ها و اعمال تروریستی که توسط رژیم صهیونیستی در خاک ایران صورت گرفته که متاسفانه با سکوت برخی کشورهای مدعی همراه بوده است، تاثیر قابل توجهی بر برخی ابعاد فنی گذاشته و بین ما و آژانس این موضوع در سطح و چارچوب خود پیگیری شده و هم در این سفر پیگیری می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.