رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، از اعلام آمادگی رئیس رسانه ملی برای «پرداخت ۱۰۰ درصدی حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی» خبر داد.

اعلام آمادگی رئیس رسانه ملی برای «پرداخت ۱۰۰ درصدی حق پخش مسابقات»

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فروردین عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی،  در این باره اظهار داشت: با پیگیری اعضای ناظر مجلس در سازمان صداوسیما این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شد و صداوسیما مؤظف به پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی شده، اما مسئولان صداوسیما بنا به دلایلی مانند شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مسابقات، این حکم قانونی را اجرا نکردند.

وی از اعلام آمادگی رئیس جدید رسانه ملی برای اجرای این حکم قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:‌ در جلسه هفته گذشته آقای جبلی با اعضای فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس ایشان اعلام آمادگی کرد که سهم ورزش از حق پخش تلویزیونی به طور ۱۰۰ درصد پرداخت شود.

قانون بودجه چه می‌گوید؟

اشاره رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، به بند (ط) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور است که سهم باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را از حق پخش تلویزیونی مسابقات مشخص کرده است.

بر اساس این بند، «به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف  ۴۹- ۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) این قانون به نسبت درصد (۳۰%) در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و هفتاد درصد (۷۰%) در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد».

لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری» در حال اصلاح در دولت است/ آماده بررسی سریع لایحه هستیم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص دیدگاه برخی صاحبنظران مبنی براینکه باشگاه‌های ورزشی عموماً دولتی هستند و از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و بنابراین پرداخت حق پخش به آنها منطقی به نظر نمی‌رسد، گفت: این موضوع به مسئله خصوصی‌سازی باشگاه‌ها برمی‌گردد و مقصر وضع موجود نیز دولت قبل است که یک لایحه ناقص در این رابطه به مجلس آورد و این لایحه نیز برگشت خورد و برای اصلاح به دولت ارجاع شد، اما لایحه اصلاحی را به کمیسیون فرهنگی ندادند.

فروردین خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دولت جدید در حال اصلاح این لایحه است و قرار شده تا آن را پس از اصلاح به مجلس بیاورد؛ اگر این لایحه تبدیل به قانون شود و نظام جامع باشگاه‌داری اجرا شود، موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی هم به سرانجام می‌رسد و سهام باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا در صورت تحویل لایحه در اولین فرصت ممکن آن را بررسی و تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.