الهلال عربستان موفق شد با شکست پوهانگ استیلرز کره جنوبی، برای چهارمین بار قهرمانی آسیا را کسب کرده و به پرافتخارترین تیم قاره کهن تبدیل شود.

الهلال و چهارمین قهرمانی در هشتمین فینال آسیا

به گزارش قدس آنلاین، الهلال در شبی که حمایت ۶۸ هزار تماشاگر عربستانی را در اختیار داشت، جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد تا با کسب چهارمین عنوان قهرمانی این پیکارها، به تنهایی بر بام فوتبال آسیا ایستاده و عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی در قاره کهن را از آن خود کند. الهلال که پس از قهرمانی در سال ۲۰۰۰ توانست در کنار استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا تبدیل شود، با برنامه ریزی های فشرده، استفاده از امکانات و بازیکنان خارجی، پس از ۱۹ سال سومین عنوان قهرمانی خود را در سال ۲۰۱۹ کسب کند. حتی کسب جام سوم نیز عطش مالکان الهلال برای قهرمانی های بعدی را کم نکرد و آنها به فاصله ۲ سال، یک بار دیگر راهی دیدار فینال شدند.

الهلال که در مرحله گروهی تا یک قدمی حذف از مسابقات امسال نیز پیش رفت و در دور گروهی به زحمت صعود کرد، از تمامی امکانات اعم از میزبانی و حمایت حداکثری تماشاگرانش برای قهرمانی برخوردار بود. رقابت های امسال برای نخستین بار با ۲۰ تیم برگزار شد و تنها سه تیم برتر دوم راهی مرحله بعد می شدند. آبی های ریاض پس از استقلال تاجیکستان و با ایستادن در جایگاه دوم جدول، منتظر نتایج سایر گروه ها بودند و شاید اگر هیثم عسیری بازیکن الاهلی در دقیقه ۹۴ دیدار با الدحیل با یک پاس در عرض عبدالرحمن غریب را صاحب توپ می کرد، الهلال حتی از گروهش صعود نمی کرد که بخواهد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

کسب میزبانی مرحله گروهی و همچنین مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال آن هم با حضور هواداران، عواملی بود که باعث شد الهلال بتواند با غلبه بر پرسپولیس، النصر و پوهانگ عنوان قهرمانی رقابت های امسال را از آن خود کند و با چهار قهرمانی، پرافتخارترین تیم قاره کهن لقب بگیرد. در شبی که جو استادیوم ۶۸ هزار نفری ملک فهد به شکل وحشتناکی به سود الهلال بود، نماینده عربستان از این وضعیت نهایت بهره را برد و شاید همین حضور پرشمار هواداران باعث شد تا تمرکز بازیکنان پوهانگ از دست رفته و در همان ثانیه ۱۶ دروازه خود را باز شده ببینند.

دیدار فینال  بازی به شکل بارونکردنی ای برای الهلال آغاز شد. ناصر الدوسری بازیکن جوان میزبان پس از یک توپ ربایی در میانه های میدان، چند متری را رو به جلو پیش رفت و با شلیکی دیدنی و سرکش از پشت محوطه جریمه، توپ را به تور دروازه پوهانگ چسباند تا استادیوم ۶۷ هزار نفر ملک فهد منفجر شده و هواداران الهلال سر از پا نشناسند.

کره ای ها که مشخصا از جو استادیوم و حضور پرتعداد تماشاگران سعودی دچار استرس شده بودند، تا دقایقی پس از این گل نیز خودشان را در زمین پیدا نکردند تا اینکه رفته رفته بازیکنان پوهانگ توانستند با شرایط موجود کنار آمده و حتی تا آستانه باز کردن دروازه الهلال نیز پیش رفتند. در دقیقه ۱۲ شین جین هو ستاره خط میانی پوهانگ که فصل قبل در لباس اولسان و با بازوبند کاپیتانی این تیم جام قهرمانی را بالای سر برده بود، تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد و نیمه اول با برتری یک بر صفر الهلال به پایان رسید.

دقیقه ۶۳ موسی مارگا تیر خلاص را بر پیکر پوهانگ وارد کرد. روی شروع مجدد عبدالله المعیوف سنگربان بافتیمبی گومیس صاحب توپ شد و این بازیکن با یک پاس در عمق، موسی مارگا را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن نیز با ضربه‌ای فنی به گوشه دروازه، گل دوم آبی های ریاض را به ثمر رساند و الهلال دو بر صفر پیش افتاد و این نتیجه تا پایان باقی ماند تا قهرمان عربستان، عنوان قهرمانی آسیا را نیز از آن خود کند.

با این پیروزی، الهلال در هشتمین فینال آسیایی خود چهارمین عنوان قهرمانی را کسب کرد تا بیش از پیش دست نیافتنی تر شود. حالا آنها با رکوردهای ویژه ای نظیر بیشترین حضور در دیدار پایانی و بیشترین قهرمانی، با اقتدار و بدون رقیب، بر قله فوتبال باشگاهی آسیا می ایستند تا حسرت کسب عنوان قهرمانی برای تیم های ایرانی به ۲۸ سال برسد. ضمن اینکه این شصت و سومین قهرمانی الهلال در رقابت های مختلف داخلی و بین المللی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.