معاون وزیر و سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی صبح امروز (پنجشنبه) از برخی پروژه های در دست ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

معاون وزیر راه از پروژه های در دست ساخت کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید فرزاد نجات نیا  ابتدا از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی مهریان - یاسوج  که ساخت آن با پیش بینی ۷۲ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده نیز بازدید کرد.

وی سپس از جاده در دست ساخت یاسوج به سی سخت نیز بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

محور یاسوج به سی سخت یک طرح ملی است که احداث آن موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای و آلایندگی خواهد شد.

فاصله سی سخت – یاسوج حدود ۳۸ کیلومتر است که در ۲۵ کیلومتر از آن بزرگراه ساخته می شود.

نجات نیا سپس از جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت  بطول ۱۳۶ کیلومتر که دارای چهار قطعه است و بخش هایی از آن در سال های اخیر به بهره برداری رسیده نیز بازدید کرد.

به گفته مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از زمان اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت در سال ۷۳ تا پایان سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال از منابع ملی و استانی برای ساخت این طرح ملی هزینه شده است.

در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف به این طرح ابلاغ که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲ میلیارد ۳۶۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

پیش بینی ها بر این است که طرح ملی پاتاوه به دهدشت با هزینه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بالاخره به بهره برداری برسد و اهالی منطقه پس از سالها انتظار از مزایای آن بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.