مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مراحل اداری و مواجهه با غیبت دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری مدارس همانند قبل از دوران شیوع کرونا و طبق آیین‌نامه خواهد بود.

برخورد با غیبت دانش‌آموزان خراسان رضوی در کلاس درس مطابق آیین‌نامه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده افزود: وقتی برگزاری مدارس و کلاسهای درس به صورت حضوری از سوی وزارتخانه اعلام و برنامه‌ریزی شده است، الزام به حضور دانش آموزان در کلاس درس نیز همانند ایام قبل از کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین نحوه برخورد با غیبت موجه و غیرموجه همانند قبل از شیوع ویروس کرونا است و مراحل اداری آن شامل اخطار به دانش آموز، اخطار به ولی، کسر نمره انضباط و غیره می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بازگشایی کامل مدارس و اعلام محوریت آموزش حضوری به این معناست که همه دانش آموزان طبق قواعد اعلامی باید در کلاس درس حاضر شوند و خواستار مشارکت و تعامل خانواده ها هستیم تا از آسیب آموزشی به دانش آموزان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، وسایل شخصی و همچنین مواد ضدعفونی کننده از جمله مواردی است که به خوبی و به صورت کامل در مدارس در حال اجراست.

خدابنده با تاکید بر اینکه والدین نباید نگران باشند، افزود: برای ما سلامت معلمان و دانش آموزان در درجه اول اهمیت قرار دارد و همکاران ما آموزش های لازم را در این زمینه فراگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۹۰ درصد معلمان استان دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و دانش آموزان مشمول نیز به صورت میانگین ۸۶ درصد واکسن زده‌اند بنابراین روند بخوبی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش مجازی به تنهایی برطرف کننده نیاز کامل آموزشی دانش آموزان نیست و باتوجه به انجام واکسیناسیون در حد مطلوب و کاهش شیوع بیماری، آموزشهای حضوری به صورت تدریجی در مدارس به اجرا درآمده است.

هم اکنون خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دربرمی‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.