پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با حضور در پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «شهید باکری» که به روایت فرازهایی از زندگی شهید مهدی باکری می پردازد در جریان روند تولید این مینی‌سریال قرار گرفت.

جبلی: نشان دادن داستان یک شخصیت فقط یک بار امکان پذیر است و همان یک بار باید به بهترین شکل ممکن باشد

به گزارش قدس آنلاین، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با حضور پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «شهید باکری» در در این بازدید که بیش از چهار ساعت به طول انجامید در جریان جزئیات و روند تولید این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت و گپ و گفتی صمیمانه با عوامل این سریال داشت.

هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان این مجموعه تلویزیونی با اشاره به دشواری‌های ساخت این سریال گفت: اگر چه این سریال هفت قسمت است اما ساخت آن به اندازه هفت فیلم سینمایی برای ما سخت و دشوار بود.

وی ادامه داد: تلاش کردیم برای پذیرش هر چه بهتر قصه فیلم نزد مخاطب، شخصیت شهید باکری را از نگاه دیگر شخصیت‌های داستان روایت کنیم.

حجازی‌فر که خود عهده‌دار نقش شهید باکری است گفت: تصویربرداری این مینی سریال تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و امیدوارم بتوانیم با این مجموعه تلویزیونی کیفیت سریال‌های حوزه دفاع مقدس را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم.

رئیس رسانه ملی که با همراهی حمید شاه آبادی معاون سیما و حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی از صحنه‌های مختلف سریال دیدن کرد با یکایک بازیگران و عوامل سریال آشنا شد.

جبلی در این بازدید با اشاره به دشواری پروژه‌های حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: کارهای نمایشی مرتبط با دفاع مقدس کارهای سختی است و ما باید امانت دار خوبی برای انتقال داستان‌ها و اتفاقات این دوره به نسل‌های آینده باشیم.

وی که به مناسبت هفته بسیج از روند تولید این پروژه دیدن می‌کرد، افزود: در هفته بسیج این بازدید از پشت صحنه سریال شهید باکری انجام شد تا از زحمات شبانه روزی آقای حجازی فر تشکر کنم ایشان تلاش زیادی کردند تا این کار فاخر هر چه زودتر به نتیجه برسد و مردم ما بتوانند گوشه‌ای از ایثارگری‌های بزرگان دفاع مقدس را ببینند.

رییس رسانه ملی با اشاره به غنی بودن سوژه‌های شخصیت‌های برجسته دفاع مقدس بیان کرد: مسئولیت ما در نمایش چهره‌های ماندگار و پرآوازه دفاع مقدس یعنی فرماندهان شهید به مراتب سخت‌تر است چرا که نشان دادن داستان یک شخصیت فقط یک بار امکان پذیر است و همان یک بار باید به بهترین شکل ممکن باشد.

جبلی ابراز امیدواری کرد که تیم این سریال با همه وسواس‌ها و دقت نظرها موفق باشند و یک الگوی خوب را به مردم نشان دهند به گونه‌ای که رسانه ملی نیز به مکانیزمی دست پیدا کند تا در فواصل کوتاه‌تر چنین سریال‌های ارزشمندی را تولید کند.

شهید مهدی باکری از فرماندهان سرافراز دفاع مقدس و فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود و در عملیات بدر در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۶۳ به سبب شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به یکی از خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله هدایت و تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن ندای حق را لبیک گفت. هنگامی که پیکر مطهر این شهید عزیز را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آر پی جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

جبلی در پایان این بازدید بر تابلوی عکسی که تصویر شهدا بود این متن را نوشت: «خوشا به سعادت شهیدان که آموزگار انسان‌ها در تاریخ شدند شهید عزیز باکری یکی از این قامت‌های افتخار آفرین بود امید که این اثر هنری ادای دین به این بزرگوار و شهدای گرانقدر باشد»

منبع: سینما پرس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.