سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز اجرای آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استان از شهرستان قوچان خبر داد.

سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی با غبارروبی مزار شهدای گمنام قوچان و اجرای نخستین نمایش از ۱۵ اثر راه یافته به مرحله استانی این جشنواره آغاز  شد.

وی اضافه کرد: جشنواره تئاتر خراسان رضوی با هدف کشف استعدادهای جوان و بهره گیری از تجربه پیشکسوتان امسال برای نخستین بار در ۶ شهر استان شامل قوچان، خوشاب، سبزوار، نیشابور، مشهد و تربت حیدریه برگزار می شود که افتتاحیه آن در قوچان و اختتامیه آن در تالار اندیشه شهر تربت حیدریه خواهد بود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این دوره از جشنواره ۳۷ اثر به دبیرخانه رسید که توسط هیاتی متشکل از فرشید تمری، احسان روحی و مهدی نصیری به مدت چهار روز در موسسه هنرهای نمایشی "بابک" نیشابور در این شهرستان بازبینی شد و ۱۵ اثر شامل هشت اثر از مشهد و هفت اثر از سایر شهرستانهای استان برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند.

روشندل افزود: در ایام برگزاری جشنواره "غریبستان" به کارگردانی پوریا قصابی در قوچان، "تاریخ مردم کوچه و بازار" به کارگردانی مرتضی ربیعی نسب در خوشاب، "ماخولوژی" به کارگردانی رضا بیغشی در سبزوار، "خون مردگی" به کارگردانی مهدی جلینی در سبزوار، "اتاق شماره ۴" به کارگردانی ابوالفضل عصارزاده در سبزوار، "هیچ کس را محکم بغل نکن" به کارگردانی مسعود فرهادی در نیشابور، "گره" به کارگردانی محسن مسعودی فر در نیشابور به روی صحنه می روند.

وی ادامه داد:"عبدالله" به کارگردانی فرید قادری و سپهر ملاحسینی در مشهد، "سوختگی درجه سه " به کارگردانی بهنام رنجبر کلاتی در مشهد، "درخشش صبحگاهی سیاره ناهید" به کارگردانی مسعود عقلی در مشهد، "دون ژوآن" به کارگردانی آتنا شهیدی" در مشهد، "سرور برازنده الکتراست" به کارگردانی مصطفی نصیری در مشهد، "مهمانسرا" به کارگردانی سجاد جعفریان در مشهد، "هملتک" به کارگردانی مهدی احمدی در مشهد، "ارمون" به کارگردانی امیر قربانی در تربت حیدریه از دیگر آثار این جشنواره است که در روزهای آینده به نمایش در می آید.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هیات داوران این جشنواره علی عابدی، مهدی نصیری و افشین خورشید باختری هستند که با حضور در شهرستانها نمایشها را ارزیابی کرده و سه اثر را برای حضور در جشنواره ملی تئاتر فجر سال ۱۴۰۰ انتخاب می کنند.

سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی از هشتم تا سیزدهم آذر ماه به ترتیب در شهرستانهای قوچان، خوشاب، سبزوار، نیشابور، مشهد و تربت حیدریه اجرا می شوند که جزئیات آن در جدول ذیل درج شده است.

سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی آغاز به کار کرد

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.