مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام سنگین در مهر ماه نسبت به خرداد ماه سالجاری ۳۵ درصد کاهش داشته است، اما نسبت کشتار دام مولد از کل کشتار دام سنگین در استان هنوز بالا است.

 کاهش تعداد کشتار دام مولد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، «احمد داوطلب» افزود: سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان کشتار دام مولد استان با ۷ هزار و ۳۶۸ راس در خرداد ماه انجام شده است.

وی اظهار کرد: در مهرماه امسال ۴ هزار و ۷۹۸ راس دام مولد در خراسان رضوی کشتار و ثبت شده است. کشتار دام سنگین (مولد و غیر مولد) نیز در مهرماه امسال با ۷ هزار و ۳۷۱ راس کشتار به کمترین میزان خود در طی امسال رسید؛ اما همچنان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش کشتار هستیم.

داوطلب افزود: افزایش قیمت شیر در شهریور ماه سالجاری موجب بهبود وضعیت اقتصادی گاوداری‌ها در استان شده است به طوریکه قیمت دام زنده تا حدودی افزایش یافته است و دامدار با کشتار تعداد کمتری از دام خود می‌تواند نقدینگی مورد نیاز را به دست آورد.

وی گفت: متاسفانه شرایط ناشی از خشکسالی در افزایش فشار بر دامدار، کمبود علوفه، گرانی نهاده و در نهایت افزایش کشتار دام مولد، گرایش بیشتر دامدار به سمت کاهش فشار روی خود با کشتار دام ضعیف و کم بهره و دامی که درآمدش کمتر از هزینه‌اش است، تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.