در پی مذاکره‌ای سه جانبه بین مؤسسه غزالی، مسجد بزرگ پاریس و مدرسه بیزینس فینانسیا، توافق شد که یک دوره اقتصاد اسلامی راه اندازی شود.

دوره اقتصاد اسلامی در پاریس برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، در پی مذاکره‌ای سه جانبه بین مؤسسه غزالی، مسجد بزرگ پاریس و مدرسه بیزینس فینانسیا، توافق شد که یک دوره اقتصاد اسلامی راه اندازی شود که در پایان این دوره گواهی معتبر اقتصاد اسلامی برای شرکت کنندگان صادر می‌شود.

هدف از این اقدام پاسخگویی به نیاز تمام آن‌هایی است که می‌خواهند با اقتصاد اسلامی آشنا شوند یا در نظر دارند مدیریت اماکن مذهبی و اسلامی را بر عهده گیرند.

در این خصوص مدرسه بیزینس فینانسیا که مهم‌ترین مدرسه خصوصی در زمینه مالی است، حاضر شد که یک MBA در زمینه مالی اسلامی راه اندازی کند.

در همین راستا قرار است برای مؤسسه غزالی دوره‌های کوتاه مدت و حرفه ای در بخش‌های مدیریت، منابع انسانی و یک دوره نیز در حوزه اقتصاد مالی اسلامی ارائه دهد.

شمس الدین حافظ، مدیر مسجد بزرگ پاریس می‌گوید: این همکاری به ما امکان می‌دهد برنامه‌های متنوع آموزشی به طرف‌های همکار با مسجد ارائه دهیم و از طرفی ظرفیت‌های تخصصی و حرفه ای خود را افزایش دهیم. آلفونس لوپز دو کاسترو، مدیر مدرسه بیزنس فینانسیا نیز می‌گوید: این همکاری بخشی از نقش اجتماعی این مدرسه عالی است که در خدمت تمام فعالان اجتماعی قرار می‌گیرد تا توانایی‌های آن‌ها افزایش یابد.

برخی رسانه‌های فرانسه ضمن انعکاس این خبر اضافه کرده اند: امروزه حوزه صنایع مرتبط با اقتصاد اسلامی بیش از ۳ تریلیون دلار را در بر می‌گیرد و در تمام بازارهای مالی در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای جنوب شرقی آسیا حضور دارد، اما تعامل با این بازارها مستلزم شناخت از بخش‌های مختلف مرتبط مالی نظیر مساله قوانین اسلامی، اقتصاد، بانکداری، بیمه یا مدیریت دارایی و … است.

از همین رو در این برنامه موضوعاتی مانند اخلاق کاری و حقوق اسلامی، اصول و فنون مالی اسلامی با هدف پاسخ به چالش‌های مالی و اجتماعی معاصر ارائه می‌شود. مسجد بزرگ پاریس با داشتن شبکه ای متشکل از ۴۵۰ انجمن می کوشد به صلاحیت و نیازهای تخصصی پرسنل این مراکز پاسخ دهد. قرار است از دسامبر سال میلادی جاری نخستین دوره کوتاه مدت در این زمینه در مؤسسه غزالی آغاز شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.