فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان بنا به حکم مقامات قضایی خلع ید و اعاده به وضع سابق شد.

۶۵۰ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی خلع ید و اعاده به وضع سابق شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، سرهنگ احمد روحی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، با اعلام این خبر گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان بنا به حکم مقامات قضایی خلع ید و اعاده به وضع سابق شد.
وی افزود: این میزان در ۲۶۴ فقره تصرف اتفاق افتاده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته که با هماهنگی  و همکاری با قوه قضائیه و نیروی انتظامی از یک سو و تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در سراسر استان از سوی دیگر صورت گرفته است.
روحی در همین راستا به موفقیت در جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی اشاره کرد و گفت ۸۰۷ فقره در مساحتی معادل ۱۸۶۰ هکتار پرونده تخلف تنظیم و تسلیم مقامات قضایی شد است که از رشدی معادل ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برخوردار است.
وی یادآور شد: در مقوله حریق نیز در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۸ فقره آتش سوزی در سطح ۴۲ هکتار اراضی ملی اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از کاهش ۸۸ درصدی برخوردار است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی  ادامه داد:  ارتقاء سطح حفاظت و حراست از اراضی ملی  را مدیون همکاری و همراهی شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و علاقه مندان به طبیعت می دانیم به گونه ای که در طول ۸ ماه گذشته ۱۲۰۰ مورد گزارش مردمی در سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ دریافت کرده ایم.
وی متذکر شد : ما در هر صحنه ای که با مشارکت و همراهی مردم پا نهادیم به لطف الهی موفق بودیم .
وی ضمن تشکر از مردم عزیز گفت:  یکی از راههای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده همکاری و همراهی جوامع محلی می باشد که می توانند هر رخدادی در این زمینه را به تلفن ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ اعلام نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.