مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو، عصر روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی حوزه کتاب برگزار و آثار منتخب این دوره از جایزه معرفی شدند.

برگزیدگان دومین جایزه ادبی اندرزگو معرفی شدند 

در بخش روایت تاریخ، از بین سه کتاب «رضانام تا رضاخان»، «روز آزادی زن» و «گوهر صبر»، کتاب «رضانام تا رضاخان» اثر هدایت‌الله بهبودی توانست بیشترین آرای هیئت نخبگانی را دریافت کند. در بخش کودک و نوجوان هیئت نخبگانی دومین دوره جایزه شهید اندرزگو بیشترین آرای خود را به دو کتاب «تونل سوم» نوشته فاطمه الیاسی از انتشارات شهید کاظمی و «رد انگشت‌های اصلی» نوشته حسین قربان‌زاده از انتشارات سوره‌ مهر داد.

در بخش داستان بلند و رمان بزرگسال از بین ۹۳اثر ارسالی به دبیرخانه، رمان «تشریف» نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک از انتشارات شهرستان ادب و «ماتی‌خان» نوشته عبدالرحمن اونق از انتشارات سوره ‌مهر انتخاب نهایی این بخش شدند. در دومین دوره جایزه شهید اندرزگو برای نخستین بار در تاریخ نشر کشور، به سه اثر از بین آثار ارسال ‌شده، «جایزه ویرایش کتاب» اهدا شد. 

بر اساس اعلام هیئت داوری جایزه شهید اندرزگو، ندا ابن‌علی ویراستار کتاب «تشریف»، فاطمه مرادی ویراستار کتاب «سلفی با خرابکار» و نرجس توکلی ویراستار کتاب «روز آزادی زن» برگزیدگان «جایزه ویرایش کتاب» شدند و به ایشان یک لوح تقدیر به همراه ۲۰میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

در بخش دیگری از این مراسم، از تلاش‌های منصور انوری برای نگارش رمان ۱۲جلدی «جاده جنگ» قدردانی شد. همچنین از مجتبی خلیفه‌زاده، اسماعیل واقفی، سیدمحمدهادی طباطبایی، زهرا جابری، فاطمه جعفری، یاسر صابری و محمدجعفر بگلو به عنوان نوقلمانی که نخستین اثر خود را در حوزه تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی به نگارش درآورده بودند، قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.