هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر با ادامه صدرنشینی سپاهان و پیشروی پرسپولیس در جدول شروع شد.در تهران سرخپوشان در بازی سخت موفق شدند یک بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست دهند و با ۱۴ امتیاز به رده دوم جدول صعود کنند.

 سبقت پرسپولیس از استقلال در آستانه دربی

این پیروزی از این لحاظ مهم بود که مردان یحیی در آستانه دربی موفق شدند استقلال را در جدول جا بگذارند. برای پرسپولیس در این بازی مهدی عبدی گلزنی کرد و البته یک فرصت ۱۰۰درصد را هم از دست داد. این در حالی بود که گل گهر سیرجان  موفق شد پیکان را شکست دهد تا قلعه نویی هم از مجیدی سبقت بگیرد. در دومین بازی همزمان هم مس رفسنجان مقابل شاگردان عنایتی سه امتیاز  خانگی بدست آورد.

در بازی دیگر سپاهان و نساجی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید. در دقیقه ۳۰ این دیدار در شرایطی که بازیکنان نساجی تدارک یک ضدحمله را می‌دیدند مرتکب اشتباه شدند و توپ در موقعیت تک به تک به شهریار مغانلو رسید تا مهاجم سپاهان دروازه نساجی را بازکند. گل دوم سپاهان هم در دقیقه ۵۷ دوباره توسط مغانلو به ثمر رسید.
با این نتیجه سپاهان با ۱۶ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد و نساجی ۶ امتیازی شد.

استقلال دیروز در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و برای چهارمین هفته پیاپی به تساوی دست یافت و این بار با نتیجه یک - یک متوقف شد. مهدی حنفی ابتدا در دقیقه ۶ صنعت نفت را پیش انداخت، اما امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه ۳۹ موفق به گلزنی برای استقلال شد. در این دیدار، بازیکنان استقلال فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست دادند. در هر دو نیمه این بازی صحنه‌های جنجالی داوری، قضاوت محمدرضا اکبریان را تحت تأثیر قرارداد.  اولین صحنه مشکوک در دقیقه ۲۶ رقم خورد؛ جایی که یامگا در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و در حالی که آماده زدن ضربه بود، تکل بازیکن صنعت نفت او را سرنگون کرد، اما اکبریان اعتقادی به پنالتی نداشت و ادامه بازی را اعلام کرد.

در دقیقه ۴۹ و زمانی که توپ روی دروازه صنعت نفت فرستاده شد برخورد مدافع نفت با مهاجم استقلال باعث سرنگونی بازیکن استقلال شد و در حالی که بازیکنان آبی پوش دست خود را به نشانه خطا بالا برده بودند، داور از این صحنه  هم گذشت تا با اعتراض بیشتر از سوی نیمکت‌نشینان استقلال مواجه شود.این تساوی که با هشتمین امتیاز سوخته همراه بود وضعیت مجیدی را بحرانی کرد به‌طوری‌که زمزمه‌هایی  در مورد اخراج وی در صورت ناکامی در دربی به گوش می رسد.

 اما امروز در همین چارچوب پدیده بحران زده با فجرسپاسی در مشهد بازی دارد. ناکامی در این بازی قطعاً تبعات سنگینی برای میثاقیان خواهد داشت. نماینده مشهد فعلاً با کلی حاشیه و گرفتاری قعر جدول را چسبیده است. این بازی ساعت ۱۵ برگزار می شود.در دیگر بازی ها هم آلومینیوم اراک با ذوب آهن  روبه‌رو می شود و فولاد  از تراکتور پذیرایی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.