استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به این استان نزدیک به ۹۰ توافق و مصوبه برای اجرای طرح ها در استان انجام شد، گفت: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت.

۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحها، رهاورد سفر رییس جمهوری به زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محسن افشارچی استاندار زنجان در صفحه مجازی خود به تشریح گزارش دستاوردهای سفر رییس جمهوری به استان زنجان پرداخت.

وی به روند شناسایی و احصای پروژه ها برای طرح و پیگیری در سفر رییس جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: پیش از سفر، مجموعه ای از طرح ها را در جلساتی با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری و معاونان وزیران اولویت بندی و تقسیم بودجه کردیم.

افشارچی ادامه داد: این جلسات یک جلسه چانه زنی سنگین بود و ما برای این منظور در تهران حضور پیدا کردیم، این جلسات به طور فشرده از صبح تا عصر ادامه داشت و طی آنها به نقاطی رسیدیم که اغلب آنها تمرکز بر طرح های نیمه تمام(پروژه های دارای ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی) در استان بود.

وی اظهار داشت: پیش از سفر، جلسه نهایی تصمیم گیری برای پروژه ها با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار و در این جلسه بخش اعظم توافقات برای پیشبرد طرح ها مکتوب و امضا شد.

استاندار زنجان گفت: نکاتی هم مدنظرمان بود که در سفر رییس جمهوری به استان، در حین سفر تغییراتی نیز در آنها انجام شد. اکنون مصوبات نهایی در مرکز است و انشالله طی هفته جاری به امضای رباست جمهوری می رسد.

وی افزود: همچنین پیش از انجام سفر، مجموعه ای از کارشناسان از نهاد و معاونت های ریاست جمهوری در استان حضور پیدا کردند و به بررسی فضای سیاسی اجتماعی استان پرداختند و بخشی از ساماندهی اطلاع رسانی، سامانه دریافت نظرات و درخواست های مردمی در سطح استان قبل از سفر شکل گرفت که در مجموع از این رهگذر ۵۰ هزار درخواست و مکاتبه مردمی در استان ثبت شد.

افشارچی ادامه داد: پاسخ برخی از این درخواست‌ها همچون وام های اشتغال زایی طی امسال و سال آینده داده می شود چرا که برخی از اعتبارات در این حوزه در طول  زمان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری علاوه بر طرح های از قبل مشخص شده، یک سری از مشکلات مانند مسائل برخی واحدهای تولیدی با حضور میدانی رییس جمهوری احصا شد، انشاالله برای حل این موضوعات نیز تدابیری خواهیم داشت که این تدابیر در مدت زمان های معینی خود را نشان خواهد داد.

افشارچی با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری نزدیک ۹۰ توافق برای اجرای طرح ها در استان انجام شد، گفت: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: علاوه براین اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای پشبرد طرح های سرمایه گذری استان به تصویب رسید که انشاالله طرح های سرمایه گذاری طی ۲ سال آینده با بهره گیری از این تسهیلات بتوانند توسعه پیدا کنند و به پایان برسند.

افشارچی با بیان اینکه مخاطره اول استان موضوع آب است، اظهار داشت: در این راستا قرار شد برای تکمیل ۲ سد بلوبین و مراش با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، از طریق مشارکت بانک ها و تعهد دولت، به ترتیب برای سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد که در ۲ سال و نیم آینده با تخصیص این اعتبار، این ۲ سد را به مرحله آبگیری خواهیم رساند.

وی افزود: همچنین برای آبرسانی آب سد مراش به شهر دندی و روستاهای مسیر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و تمام تلاش ما این است که این پروژه تا ابتدای فصل خشک سال آینده به سرانجام برسد.

افشارچی با بیان اینکه برای احداث ۱۰سد معیشتی در استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، گفت: جهاد کشاورزی سعی خواهد کرد تا سال آینده بخشی از این طرح ها را عملیاتی کرده و به انتها برساند.

وی با بیان اینکه در حوزه راهسازی، ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان قزوین اختصاص یافت، افزود: امیدواریم مشکل اجتماعی که در محدوده تاکستان برای پیشبرد این طرح وجود دارد، با همراهی حاکمیتی حل و فصل شود.

افشارچی اظهار داشت: درجهت تکمیل قطعات ۲، سه و چهار باند دوم محور سلطانیه – خدابنده – کبودرآهنگ نیز برای جذب اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان توافق شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه محور سه راهی طارم – منجیل نیز ۱۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، افزود: همچنین ۵۰ میلیارد تومان نیز برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان اختصاص یافت که امیدواریم در زمانی نه چندان دور بخش های مشخصی از این طرح ها را به بهره برداری برسانیم.

افشارچی گفت: با توجه به اینکه بخشی از هدف ما در استان توسعه بخش خدمات است، در این راستا ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان برای تکمیل کلینیک ویژه ابهر و خرمدره ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، همچنین ۳۰ میلیارد تومان نیز از طریق وزارت بهداشت برای این منظور در اختیار ما قرار خواهد گرفت.  

افشارچی افزود: برای تکمیل مرکز تشخیص و درمان مرکز روانپزشکی حاج رجبعلی مقدم در زنجان نیز نزدیک ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: همچنین برای تجهیز بیمارستان خیرساز ۱۴۷ تختخوابی ولیعصر نیز ۱۴۰ میلیارد تومان در اختیار خواهیم داشت.

استاندار زنجان گفت: برای گاز رسانی به ۳۸ روستا در سطح استان ۱۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مبلغ قابل توجهی است که امیدواریم  در اسرع وقت این طرح ها به نتیجه برسد.

وی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان  برای پروژه های عمرانی شهری در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه کشاورزی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان اختصاص داده شد.

افشارچی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح های آبخیزداری و آبخوانداری دراستان در نظر گرفته شد که این طرح ها تا سال ۱۴۰۲ اجرایی و تمام خواهند شد.

 وی همچینن اظهار داشت: پرداخت وام های قرض الحسنه مختلف و حمایت برای تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز بلافاصله بعد از ابلاغ، انجام می شود.

استاندار زنجان گفت: برای پیگیری اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان، یک ستاد پیگیری تشکیل دادیم که در قالب  این ستاد مواردی که تعهد داده شده رصد خواهد شد.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی روز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، در استان زنجان حضور یافت.

گفتنی است تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی،  حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد وحیدی وزیر کشور، سیدمسعود میرکاظمی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهوری، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، در این سفر همراه آیت الله رئیسی بودند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.