مدیر مخابرات منطقه مرکزی با تاکید بر اینکه این شرکت به دنبال منطقی شدن تعرفه‌ها و خدمات مخابراتی در تلفن ثابت است گفت: هزینه نگهداری تلفن ثابت در استان مرکزی نسبت به تعرفه ها همخوانی ندارد.

هزینه نگهداری تلفن ثابت در استان مرکزی نسبت به تعرفه ها همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا لطفی افزود: هزینه نگه داری ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت در استان مرکزی ماهیانه ۲۳ هزار تومان است که در مجموع بالغ بر  ۱۳ میلیارد تومان در هر ماه برای نگهداری این خط ها هزینه می کنیم.
 وی اظهار کرد: بیش از ۱۸ سال تعرفه‌های خدمات تلفن ثابت بدون متغیر است و علیرغم وجود تورم‌های چند ده برابری در طی این سال‌ها تعرفه‌های تلفن ثابت تغییری نداشته و این ثابت ماندن برای کشور برای هزینه‌های نگه‌داری، سرمایه‌گذاری، بهسازی و توسعه شبکه‌ها هزینه بر است.
وی با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه خدمات از جنس ارزی است بیان کرد: در طی این سال‌ها علیرغم اینکه ارز چندین برابر شده اما تعرفه تلفن ثابت بوده و شرکت مخابرات با توجه به هزینه‌های نگه‌داری برای توسعه، بهسازی و مدرنیته کردن ناتوان است.
لطفی با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز به ازاء هر خط تلفن ۲۴۰۰ تومان کارمزد از مخابرات دریافت می‌کنند یادآور شد: این در حالی است که ۵۰ درصد از خطوط تلفن ثابت در استان زیر ۲۴۰۰ تومان مصرف دارند که در این شرایط ترجیح می‌دهیم برای ۵۰ درصد از مشترکین صورت‌حساب صادر نکنیم.
وی ادامه داد: از ۶۰۰ هزار مشترک بیش از ۱۳۰ هزار مشترک کارکرد ندارند و بیش از ۲۰ درصد از مشترکین حتی یک‌بار هم از خط ثابت استفاده نمی‌کنند ولی ما متعهد به ارائه خدمات هستیم و همچنین ۵۶ هزار خط تلفن و ۱۰ درصد آنها کارکرد کم دارند که متوسط پرداختی در ماه به ازای برای ۶۰۰ هزار مشترک ۶ هزار تومان است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی  گفت: به ازاء هر خط تلفن ثابت در ماه ۲۳ هزار تومان هزینه نگه‌داری پرداخت می‌کنیم و علیرغم اینکه تعرفه همان ۴ تومان به ازاء هر یک دقیقه است در حالیکه تعرفه موبایل ۶۲ تومان است که ۱۵ برابر تعرفه تلفن ثابت است و لذا برای هزینه‌های نگه‌داری ناتوان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از مجموع مشترکین مطالبات داریم که بیش از ۸۰ درصد آنها از ادارات، سازمان های خصوصی و دولتی و نهاد است.
وی با تاکید بر اینکه خصوصی شدن این شرکت، باعث کاهش سودآوری شده و مخابرات ایران را با زیان های جبران ناپذیری مواجه ساخته است گفت:  همچنین مصوبات و قوانین ناقص و یک طرفه و عدم تغییر تعرفه‌ها و افزایش بی رویه قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.
لطفی بیان کرد: در طرح جدیدی که در شورای رقابت مورد تصویب قرارگرفته به ازاء هر خط تلفن ثابت یک هزینه نگه‌داری مشترک دریافت خواهیم کرد و هزینه تعرفه همان میزان باشد و این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی مطرح و در دستور کار قرار خواهد گرفت و البته هزینه نگه‌داری در مناطق مختلف بستگی به هزینه‌های نگه‌داری تلفن ثابت دارد که در این طرح می‌توان به سطح کیفیت مطلوب رسید و رضایت مردم را جلب و به تعهدات نیز عمل نمود.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارتباطات روستایی گفت: در خصوص ارتباطات روستایی بالای یک هزار روستا در استان و بیش از ۹۰ درصد ارتباط مخابراتی فعال است و تلفن خانگی در یک هزار روستا نیز فعال هست که ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌شود.
لطفی یادآور شد: در ۹۰۰ روستا پوشش تلفن همراه برقرار و ۱۰۰ روستا از پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار هستند و امروز این شرکت نه تنها رقمی از دولت دریافت نمی کند بلکه سالیانه میلیاردها تومان داده می شود.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار کرد: احداث کابل های فیبر نوری در بیش از ۳۶ منطقه اراک، توسعه شبکه کابل در ۲۶ نقطه ساوه، تقویت شبکه در ۳ محله نیم ور، توسعه شبکه های روستایی در ۳ منطقه مهم از جمله اقدامات مهم در آینده است و همچنین بیش از ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها ایجاد شده که تا پایان سال به ۱۰۰ کیلومتر می رسد و دسترسی روستاها به فیبر نوری یعنی هدایت کلیه امکانات ارتباطی به روستا که قطعا رضایتمندی مشتریان  را دنبال دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.