معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این آمادگی را داریم که به محض پیدا شدن مکانی مناسب برای استقرار شهرک پوشاک در مشهد، با کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های آن تامین و شهرکی در شان مشهد مقدس ایجاد شود.

معاون وزیر صمت در مشهد: ۴۲ درصد از واحدهای راکد کشوراحیا شده است

ه گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان روز چهارشنبه در نهمین همایش نشان تجاری (برند) مشهد که در محل ساختمان ساپکو برگزار شد اظهارداشت:در شرایط سخت اقتصادی کنونی، فعالان اقتصادی نقش موثری در تامین نیازهای ارزی و مالی کشور ایفا می‌کنند، بخش تولید رشد کرده و بنگاه‌های اقتصادی در حال توسعه هستند، این مهم در عمده شهرک‌های صنعتی کشور به چشم می‌خورد.

وی افزود:مسیر احیای واحدهای تولیدی راکد فقط تامین مالی یا کمک مالی بانک‌ها یا حل مشکلات جزیی آنها نیست،در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد از واحدهای راکد کشور یا توسط سرمایه گذاران جدید و یا با مشارکت آنان احیا شده است.

رسولیان تصریح کرد:در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا است و ماشین آلات واحدهای آن در حال نصب است و در کنار آن صادرات تولیدات داخلی نیز در حال افزایش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح آمایش صنعتی کشور با رویکرد توسعه مناطق محروم اظهارداشت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم اجرای طرح آمایش صنعتی با هدف  ایجاد اشتغال است که در بسیاری از استان‌ها آغاز شده و به نتیجه نهایی نیز رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های ایجاد نخستین شهرک پوشاک کشور در تهران از ۲ سال قبل ایجاد شده بود، به تازگی مجوز راه اندازی آن اخذ شده و آماده طراحی است و فعالان بخش خصوصی نیز از این شهرک استقبال کرده اند لذا این امادگی را داریم که به محض پیدا شدن مکانی مناسب برای استقرار شهرک پوشاک در مشهد، با کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های آن تامین و شهرکی در شان مشهد مقدس نیز  ایجاد شود.

 استان نیازمند شهرک‌های تخصصی و متنوع تولیدی است

یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ایجاد شهرک‌های تخصصی متنوع در استان از سطح ملی پیگیری می‌شود تا بتوان خراسان رضوی را با توجه به وجود پربرکت امام رضا(ع) به الگویی درکشور تبدیل کرد.

وی افزود: چیزی به عنوان "مانع تولید" نباید در خراسان رضوی وجود داشته باشد بلکه جریانات و امور اقتصادی باید روان شده و سرعت انجام آنها و تحقق اهداف بیشتر شود.

نظری تصریح کرد: عزم بخش خصوصی می‌تواند دستگاه‌های حاکمیتی را فعال کند، نمی‌توان واحد تولیدی را راکد نگه داشت تا همه زمینه‌ها برای فعالیت آن‌ها فراهم شود.ما به برندها و نمونه‌های برتر در حوزه تولید نیاز داریم و هنر تولیدکنندگان این است که مبتنی بر شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصادی، تولید سالم به مردم ارایه داده و برندسازی را در پیش بگیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.