سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان گفت: عصر امروز اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت و پایان یافته است.

توضیحات خطیب‌زاده درباره درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان اعلام کرد: عصر امروز اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

 عصر امروز اخبار و تصاویری مبنی بر وقوع درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان منتشر شد.

تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کرده‌اند و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری به طور کامل پایان یافته است.

گفتنی است؛ این تجاوز مرزی، در محدوده‌ای رخ داده که مرزبانان رسمی طالبان هنوز در آن مستقر نشده‌اند و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر همچنان در آن فعال هستند.

«محمدهادی مرعشی» معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان هم در اظهاراتی با آرام خواندن اوضاع گفت: درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده و آسیبی به پاسگاه‌های مرزی و مرزبانان وارد نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.