اعلام رسمی افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت که چند روز پیش توسط مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان رضوی در یک نشست خبری، رسانه‌ای شد، انگارخیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم گریبان مشترکان را گرفته است.

دردسرهای جابه‌جایی تلفن ثابت

روز گذشته یکی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات در تماس تلفنی با روزنامه به طرح گلایه و شکایتی پرداخت که برای انتقال خط تلفن ثابت دفتر کار خود در الهیه و در منطقه مخابرات همان محله هزینه یک خط جدید و صفر را از وی طلب کرده بودند.

حمیدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برای انتقال خط تلفن ثابت دفتر کار خود از محله الهیه که سال‌هاست با آن کار می‌کنم به دفتر پیشخوان مخابرات محله اقدسیه مراجعه کردم و هزینه ۲۱۸هزار تومانی که هزینه یک خط جدید است را از من طلب کرده اند، گفت: دفتر پیشخوان ابتدا اعلام کرد امکان جابه‌جایی خط تلفن ثابت در محدوده مرکز مخابرات الهیه وجود ندارد چون جای خالی در منطقه نداریم و شما باید یک خط جدید درخواست دهید.

وی افزود: سؤال اینجاست اگر جای خالی ندارید چگونه خط جدید می‌کشید؟ اگر امکان کشیدن خط‌جدید وجود دارد پس می‌توان جابه‌جایی خط قدیم را نیز انجام داد.

وی ادامه داد: چرا مسئولان مخابرات الهیه برای انتقال خطوط از یک کوچه به کوچه دیگر عدم ظرفیت اعلام می‌کنند، اما برای خرید خط‌جدید ظرفیت دارند؟ همین مرکز در انصراف از خط تلفن اعلام می‌کند ودیعه برگردانده نمی‌شود و بهتر است بروید خودتان به یکی از همسایه‌ها واگذار کنید.

وی افزود: در دفتر پیشخوان شرکت مخابرات به بنده اعلام کردند به دلیل گران شدن سیم و کابل‌های ارتباطی، شرکت مخابرات مدتی است انتقال و جابه‌جایی خط ثابت را به سختی می‌پذیرد و این هزینه را گذاشته که کسی به فکر انتقال و جابه‌جایی خط‌تلفن ثابت خود نباشد.

گلایه‌های این شهروند درحالی است که براساس قوانین همیشه امکان انتقال خط‌تلفن ثابت از یک محل به محل دیگر در همان نزدیکی و در سطح همان مرکز مخابراتی وجود داشت، به این صورت که اگر مخابرات در خیابان مقصد مورد نظر مشترک، امکانات داشت خط را به آدرس جدید منتقل می‌کرد.

این امکان توسط مستأجران و صاحبان کسب‌وکار که اغلب در یک محل مشخص جابه‌جا می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گرفت، همچنین افرادی که باوجود تغییر جزئی آدرس عادت به سکونت در یک محل مشخص دارند، اغلب شماره تلفن خود را به آدرس جدید در همان محل منتقل می‌کردند.

برای انتقال خط مشکلی نداریم

معاون تجاری شرکت مخابرات منطقه خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای انتقال خط‌تلفن در محدوده مخابرات هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: مشترکان تلفن ثابتی که قصد نقل مکان و تغییر محل زندگی و کار خود را دارند برای نقل‌و انتقال تلفن ثابت خود می‌توانند به مراکز تلفن شهر و منطقه خود مراجعه کنند.

سعید موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه تغییر مکان خط تلفن ثابت برای شرکت مخابرات هزینه دارد، عنوان کرد: برخی اوقات ممکن است در مکان جدید پورت پر شده باشد و جای خالی نباشد و از طرفی در برخی موارد برای این موضوع باید در حدود ۵۰‌تا۱۰۰متر کابل‌کشی جدید انجام شود.

وی با بیان اینکه یک جابه‌جایی تلفن مانند یک ثبت نامی جدید هزینه دارد، چراکه هزینه‌های کابل و سیم در حال حاضر بسیار افزایش یافته است و این موضوع هزینه بالایی برای مخابرات تحمیل می‌کند که با تعرفه‌های کنونی جوابگوی هزینه‌های ما نخواهد بود، عنوان کرد: در برخی موارد پست پر شده است و باید پست برگردان شود و امکان رزرو، استخراج شود که همه این‌ها برای مخابرات هزینه در بر دارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس یا خط تلفن ثابت جابه‌جا می‌شود و یا خط تلفن دیگری در صورت نبود امکانات در مقصد مورد نظر جایگزین آن می‌شود و در موارد محدود اگر امکاناتی برای جابه‌جایی وجود نداشته باشد شماره تلفن ثابت موردنظر تغییر داده می‌شود.

وی درخصوص هزینه بالای جابه‌جایی و انتقال خط ثابت تلفن با تأکید بر اینکه هنوز تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ افزایشی نیافته و فعلاً در حد اعلام بوده است، عنوان کرد: تا زمانی که سازمان افزایش تعرفه‌ها را مصوب نکند یک ریال هم نمی‌توانیم افزایش نرخ داشته باشیم.

وی درباره میزان افزایش تعرفه‌ها هم گفت: سازمان تنظیم مقررات باید در خصوص میزان و درصد افزایش اظهارنظر کند، اما تاکنون هیچ افزایشی در تعرفه‌ها نداشتیم که امیدواریم این افزایش زودتر اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.