مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، شیوع آنفلوآنزا در جامعه کاهش یافته است.

ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان رضوی کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سعید فردین‌فر با بیان این‌که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه کاهش یافته است، اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از حضور در اجتماعات نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری آنفلوآنزا گزارش نشد و امسال نیز تاکنون موارد اندکی از این بیماری گزارش شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال ۴۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف تحت پوشش این دانشگاه به‌صورت رایگان اختصاص یافته است.

وی افزود: گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص، معلولان و زندانیان هستند که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که علاوه بر آن، برای سایر متقاضیان و عموم مردم نیز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها وجود دارد.

فردین‌فر اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A ، B و C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.