استاندار خراسان رضوی گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در رسته‌های تولیدی مختلف و برندهای معتبر، نیاز به شهرک‌های تخصصی و متنوع در بخش‌های مختلف دارد تا به توسعه برندسازی تولیدات داخلی کمک کنند.

 استان نیازمند شهرک‌های تخصصی و متنوع تولیدی است

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری، چهارشنبه در نهمین همایش نشان تجاری (برند) مشهد افزود: ایجاد شهرکهای تخصصی متنوع در استان از سطح ملی پیگیری می شود تا بتوان شهر مشهد و این استان را با توجه به وجود پربرکت امام رضا(ع) به الگویی در کشور تبدیل کرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن اعلام حمایت جدی و کاملا موثر دستگاه های دولتی از جریانات اقتصادی و فعالیتهای بخش خصوصی گفت: ما معتقد به حضور مردم در همه عرصه ها هستیم و اعتقاد داریم هر جا که مردم حضور پیدا کرده و نقش آفرینی کنند، نه تنها مشکلی به وجود نخواهد آمد بلکه شاهد حرکتهای موثر و مفید و رو به جلو خواهیم بود.

وی افزود: چیزی به عنوان "مانع تولید" نباید در خراسان رضوی وجود داشته باشد بلکه جریانات و امور اقتصادی باید روان شده و سرعت انجام آنها و تحقق اهداف بیشتر شود، جدیت عزم بخش خصوصی در استان می تواند دستگاه های حاکمیتی را فعال کند، نمی توان واحد تولیدی را راکد نگه داشت تا همه زمینه ها برای فعالیت آن فراهم شود.

وی برند شدن را حاصل سالها زحمت فعالان اقتصادی دانست و گفت: ما به شدت به برندها و نمونه های برتر در حوزه تولید نیاز داریم و هنر تولیدکنندگان این است که مبتنی بر شاخص ها و مولفه های اقتصادی، تولید سالم به مردم ارایه داده و برندسازی را در پیش بگیرند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: لازم است واحد درسی ویژه برندسازی و یا کرسی هایی در دانشگاه ها در این خصوص ایجاد شود و برند و برندسازی تبدیل به یک جایگاه علمی گردد.

محمدحسین روشنک با بیان اینکه برندها سرمایه های کشور هستند، افزود: به جز کالاها، افراد موثر و تاریخ ساز در حوزه تولید نیز برند محسوب می شوند و باید این سرمایه ها را حفظ کرد تا به فراموشی سپرده نشوند.

وی توسعه برند را مقدمه حذف قاچاق در کشور دانست و گفت: در صورتی که برندهای خوب در رسته های مختلف تولیدی توسعه می یافت، هیچگاه قاچاق کالا اتفاق نمی افتاد، تنها راه حذف قاچاق، توسعه تولیدات باکیفیت و رقابتی و برند است.

روشنک، ترویج "تولید بدون کارخانه"، تبلیغ برندها از طریق صدا و سیما، سرمایه گذاری دولت روی تبلیغات برای برندهای برتر و حمایت از آنها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نخستین پروانه تولید بدون کارخانه کشور در خراسان رضوی برای یک واحد تولیدی صادر شده که امید است این فرهنگ در عرصه تولید کشور توسعه یابد.

رییس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در این همایش با بیان اینکه برندینگ پدیده ای است که در ۱۰ سال اخیر در کشور رونق بیشتری گرفته است، گفت: میزان آگاهی و مدیریت بر ذهن مشتری، میزان توفیق برند را تضمین می نماید، به ویژه اکنون که هر روز برندها و مارکهای جدید سربرمی آورد.

رضا حمیدی افزود: امروز اکثر مشتریان، ارزش کالاها را به اسم و رسم و شهرت آن می دانند، لذا یک لحظه نیز نباید از ارتقای کیفیت و نوآوری و خدمات غافل شویم.

وی بیان کرد: انتخاب نام خوب برای محصول ضروری بوده اما کافی نیست، این معجزه برند است که یک نام عادی را به نامی قدرتمند تبدیل می نماید، یک برند برتر و قدرتمند باعث اعتماد بیشتر مردم و تصمیم گیری راحت تر مشتریان برای انتخاب آن می گردد، امکان افزایش عادلانه قیمت ها را نیز تسهیل می نماید.

وی اظهار داشت: رسانه ملی بهتر است در ضوابط گزینش آگهی های تبلیغاتی از تعاریف آنچنانی که موجب برندسازی کاذب می شود، خودداری کند، یک برند قدرتمند باید مشارکت در مسوولیتهای اجتماعی را نه برای تبلیغات بلکه به عنوان یک وظیفه معنوی مورد توجه قرار دهد.

حمیدی، تاثیر برند قدرتمند را در رشد فروش انکارناپذیر دانست و گفت: برند دارایی ارزشمند و غیرملموس بنگاه های اقتصادی است، توجه به برندینگ صحیح، محوری پایدار برای رقابت پذیری و توسعه اقتصادی و گسترش صادرات کشور است و برای حفظ و توسعه برندینگ باید با تولیدات غیراستاندارد و غیرمجاز زیرپله ای، که بعضا با نام برندهای خوب عرضه می شود، برخورد جدی صورت گیرد.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: در ۹ دوره برگزاری قبلی این همایش، برندهای برتر حوزه اصناف مشهد در هفت دوره حضور داشته اند و مشارکت خوبی از خود ثبت کرده اند.

محمود بنانژاد، ایجاد یک کلینیک "مشاوره برند" را در مشهد ضروری دانست و افزود: این کلینیک می تواند به بنگاه های اقتصادی کوچک بویژه در حوزه اصناف برای جلوگیری از ضرر و زیان آنها ناشی از سوءاستفاده از نام برند، مشاوره های لازم را ارایه دهد.

وی همچنین ارایه مشاوره های لازم برای شفاف شدن فعالیتهای اقتصادی به عنوان یکی از شاخص های تبدیل به برند شدن به بنگاه های اقتصادی را از دیگر خدماتی برشمرد که کلینیک مشاوره برند می تواند به فعالان اقتصادی بدهد.

استاندار خراسان رضوی: استان نیازمند شهرک‌های تخصصی و متنوع تولیدی است

در پایان این همایش از دارندگان ۱۹ برند برتر خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ در حوزه های صنعت و تجارت با اهدای لوح قدردانی شد. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.