شهردار گناباد گفت: بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی بابت عوارض شهری ۱۹۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال بدهی معوقه به شهرداری این شهر دارند که اهتمام نسبت به پرداخت آن ضروری است.

شهرداری گناباد ۱۹۳ میلیارد ریال طلب معوقه دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید زارع‌حسینی افزود: از این میزان ۱۷۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال بدهی مردم و بخش خصوصی و ۱۵ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال بدهی بخش‌ دولتی است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون یک میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال از عوارض معوقه ادارات و سازمانها و هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از عوارض بخش خصوصی پرداخت شده است.

شهردار گناباد گفت: با توجه به اینکه بیشتر درآمدهای شهرداری از محل پردخت عوارض تامین می شود، اهتمام بخش‌های دولتی و خصوصی در پرداخت عوارض موجب بهبود خدمات رسانی به شهروندان می‌گردد.

وی افزود: کیفیت خدمات شهری رابطه متقابل و نزدیک با درآمد ثابت شهرداری دارد و درآمد ناشی از عوارض و مالیات نیز از مهم ترین منابع درآمد پایدار شهرداری محسوب می شود.

زارع‌حسینی بر لزوم آگاهی‌ بخشی عمومی در زمینه تاثیر پرداخت عوارض در توسعه و عمران شهری و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به این مهم تاکید و بیان کرد: باید از همه ظرفیتهای موجود فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی در این زمینه بهره گرفت.

وی ادامه داد: با هدف افزایش مسوولیت پذیری و احساس تعلق خاطر مردم به پرداخت عوارض و مشارکت در طرحهای عمران شهری کمیته فرهنگ شهروندی طی سالجاری در شهرداری گناباد راه اندازی شده و راهکارهای مشارکت بیشتر عمومی در این بخش را در دست اقدام دارد.

شهردار گناباد گفت: طرح ساماندهی مبلمان شهری بطور آزمایشی در این شهر و شهرهای فریمان، کاشمر و طرقبه استان خراسان رضوی انتخاب شده و امسال ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای اجرای آن در گناباد اختصاص یافته است که تکمیل این طرح نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی به ظرفیتها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری گناباد از جمله قنات جهانی قصبه و سفر گردشگران داخلی و خارجی به این شهر اشاره کرد و افزود: شتاب‌بخشی به تکمیل طرح ساماندهی مبلمان شهری از نیازهای مهم گناباد است که باید مورد توجه بیشتر مسوولان قرار گیرد. 

زارع‌حسینی همچنین با اشاره به اختصاص ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح گردشگری قنات قصبه گناباد به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان طی یک سال اخیر ادامه داد: شهرداری گناباد درخواست دارد اعتباری به همین منظور به شهرداری نیز تخصیص یابد تا اجرای این طرح سرعت بیشتری یابد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.