مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح توزیع هوشمند کالای تنظیم بازار در این استان به علت تخصیص نیافتن کالا، هنوز آغاز نشده است.

خراسان رضوی از توزیع هوشمند کالا جا ماند

به گزارش قدس آنلاین، توزیع هوشمند مواد غذایی و محصولات کشاورزی تنظیم بازار که باید در خراسان رضوی نیز همزمان با استانهای تهران، یزد، کرج و اصفهان و در قالب سامانه "بازارگام" به نشانی اینترنتی www.bazargam.com و با ارسال رایگان طبق اعلام کشوری و به صورت ملی از روز دهم آذرماه آغاز می‌شد هنوز اجرایی نشده است.

ایرج ناصری مقدم گفت: بنا بود در نخستین گام ۲ کالای تخم مرغ و مرغ منجمد از این طریق به صورت رایگان به در منازل ارسال شود اما ما در این رابطه دچار مشکلاتی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه فعال است اما عرضه محصول انجام نمی شود و علت آن تخصیص نیافتن تخم مرغ برای این منظور است.

وی در مورد توزیع مرغ منجمد نیز افزود: با توجه به وضعیت خوب مرغ گرم و قیمت مناسب آن در بازار ضرورتی برای عرضه مرغ منجمد وجود ندارد و به همین دلیل توزیعی در این بخش نیز انجام نمی شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: البته در زمینه قیمت عرضه نیز مشکلاتی وجود دارد که برای اصلاح قیمت‌ها به تهران اعلام شده است.

وی گفت: در حال حاضر تمامی محصولات تنظیم بازار از طریق سامانه روستابازار کارآفرینان در خراسان رضوی انجام می شود اما همچنان در زمینه اجرای طرح توزیع هوشمند ملی دچار مشکل هستیم.

سیستم توزیع هوشمند یکی از روش هایی است که با توسعه اینترنت و استارتاپ‌ها در جهان شکل گرفته و در کشورها از آن به عنوان راهکار مقابله با واسطه گری و دلالی استفاده می شود.

در نخستین گام اجرای توزیع هوشمند کالا در کشور استانهای تهران، کرج، یزد، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان استانهای پیشگام این طرح تعیین شدند که طبق برنامه از دهم آذرماه توزیع اقلام تنظیم بازار از جمله شکر، برنج، روغن، تخم مرغ و مرغ منجمد را آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.