یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معرفی آثار برتر در مشهد به پایان رسید.

جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مشهد پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: عرصه‌ای در جامعه موفق است که مقوله فرهنگ و هنر را در کارها و برنامه‌هایش بگنجاند و اگر فرهنگ و هنر در عرصه‌ای نباشد آن عرصه جایگاه واقعی خود را نخواهد یافت.

محمد پورحسینی افزود: شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت هنرمندانه زیستند و هنرمندانه جان خویش را با خداوند معامله کردند و به فیض عظیم رسیدند.

وی ادامه داد: واقعیت ما با هنر متبلورتر شد و اوج هنرنمایی ایرانیان را در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ و در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مشاهده کردیم. 

مدیرکل دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تصویرگری فعالیتهای ارزشی مدافعان سلامت و ۲۰۴ شهید این عرصه کار بسیار ارزشمندی است که توسط دانشجویان هنرمند انجام شده گفت: زبان هنر بهترین، گویاترین و جامع‌ترین زبان است و به تصویر کشیدن این سختی‌ها با زبان هنر، کار بسیار ارزشی است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌های دائمی دانشجویان هنرمند در مجموعه‌های مختلف از جمله خوابگاه‌های دانشجویی نیز برپا شوند تا نقش کلیدی و اثرگذار مدافعان سلامت برای مردم قدرشناس ایران بیش از پیش به تصویر کشیده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم گفت: هنر در قرآن نیز از جنبه‌های مختلف مورد توجه بوده است و کارهای انجام شده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ را که در مباحث علمی هم نقش‌آفرین است به فال نیک می‌گیریم.

محمدعلی کیانی افزود: به سهم خود از تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکی که با زبان هنر قدردان هنرمندان عرصه سلامت بودند قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقش هنر در همه عرصه‌ها از جمله عرصه سلامت بسیار اثربخش بوده و در جشنواره سیمرغ وقتی که خلاقیت هنری دانشجویان هنرمند دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را دیدیم لذت فراوان بردیم و امیدواریم از این پس نیز شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این هنرهای زیبا از سوی تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشیم.

در این مراسم که حدود ۳۰۰ نفر از منتخبان مراحل نخستین این جشنواره حضور داشتند از برگزیدگان ۶ بخش و ۳۰ رشته در قسمت آزاد، فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبی قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.