مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها نسبت به پارسال بهتر شده و تامین سوخت ادامه دارد.

بهبود وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، روند تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، یکی از دغدغه های اصلی صنعت برق به خصوص در فصل زمستان است، زیرا به دلیل افزایش میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری و نیز اداری، کار سوخت رسانی به نیروگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

بر همین اساس، شرکت‌های مدیریت شبکه برق ایران و برق حرارتی در هماهنگی با وزارت نفت تلاش‌هایی را برای افزایش سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین رابطه «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید نیروی برق حرارتی گفت: اکنون گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز به نسبت پارسال افزایش خوبی یافته است.

به گفته وی طی چند روز اخیر نسبت به افزایش ذخیره سازی گازوئیل مورد نیاز نیروگاه‌ها اقدام شده تا درصورت نیاز بتوان از این نوع سوخت نیز استفاده کرد.

طرزطلب خاطرنشان کرد: گرچه اولویت نخست نیروگاه‌ها استفاده از سوخت گاز است اما در مواقع اضطرار سوخت پشتیبان که همان گازوئیل است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: سوخت مازوت در تهران استفاده نمی شود، زیرا مخزن ذخیره این نوع سوخت چندسالی است که از سوی مراجع قضایی پلمپ شده و امکان استفاده ندارد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر وضع سوخت رسانی به نیروگاه‌ها مطلوب شده است.

پیشتر مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در اول آذرماه ۷۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده، از آغاز محدودیت گازرسانی به صنایع و پتروشیمی‌های کشور خبر داده بود.

«محمدرضا جولایی» افزود: مقدار مصرف گاز طبیعی  روز اول آذر ماه در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۵۲۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۲۹ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۹۸ میلیون متر مکعب بوده است و نیز مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم در این زمان ۸۱۱ میلیون متر مکعب بود.

علاوه بر این شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر نیز در روزهای اخیر با هدف اعمال صرفه جویی در مصرف، طرح تعدیل و اصلاح روشنایی‌های معابر را به مرحله اجرا درآورد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.