با وجود تعریض ورودی محور مشهد- تربت حیدریه و اقداماتی که در این باره صورت گرفته، این محور به دلیل نبود روشنایی کافی، به نقطه ای حادثه خیز و خطرناک تبدیل شده است.

 ۲۵ فقره تصادف و ۵۴ مصدوم/ ایمن سازی ورودی تربت حیدریه در انتظار اعتبارات

به گزارش قدس آنلاین، ناهماهنگی دستگاه های متولی در زمینه ایمن سازی این محور، موجب شده که بر اساس آمار مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، میزان مصدومان ناشی از تصادفات در آن، افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه می گوید: از ابتدای سال جاری تا کنون در این مسیر ۲۵ مورد تصادف به وقوع پیوسته است. محمدجواد امیری می افزاید: در این تصادفات ۵۴ نفر مصدوم شده اند، ولی به دلیل حضور به موقع نیروهای امدادی، خوشبختانه تا کنون تصادف منجر به فوت نداشته ایم. وی خاطرنشان می کند: آمار تصادفات این محدوده در سال گذشته ۳۹ مورد بوده که به مصدومیت ۱۹ نفر منجر شده است که این آمار، گویای افزایش قابل توجه تصادفات در این محور است.

گلایه های ساکنان منطقه

یکی از ساکنان شهرک ولی عصر (عج) تربت حیدریه که هر روز در این مسیر تردد می کند،  می گوید: نبود روشنایی در این نقطه حادثه خیز باعث تصادفات فراوانی شده و نمی دانیم باید چند نفر در این جا جان خود را از دست بدهند تا مسئولان، فکری به حال آن بکنند. وی می افزاید: عرض کم و دو طرفه بودن جاده از یک سو و ورود و خروج خودروها (از شهرک ولیعصر (عج) به جاده و بالعکس، متاسفانه حوادث ناگواری را رقم می زند. امسال شاهد ۵ تصادف در این جاده بوده ام که به دلیل نداشتن روشنایی مناسب اتفاق افتاده است.

تکمیل پروژه ورودی تربت حیدریه نیازمند اعتبارات

در همین زمینه رئیس اداره نگهداری راه های استان خراسان رضوی  می گوید: تعریض و چهار خطه شدن مسیر از ابتدای تقاطع کمربندی تا ورودی شهر تربت حیدریه، ایجاد جداکننده میانی برای عدم برخورد رخ به رخ وسائط نقلیه، احداث دور برگردان و میدان برای گردش به چپ، ایمن سازی و خروجی دسترسی ها به دانشگاه آزاد و پمپ بنزین، نصب پل عابر پیاده در مقابل دانشگاه آزاد و نصب نرده ایمنی درجزیره میانی و نصب علائم و تجهیزات ایمنی در طول مسیر، هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

علی رجایی می افزاید: همچنین تکمیل باقی مانده عملیات یک کیلومترروکش نهایی آسفالت و میدان روستای دوغشک (حدفاصل روستای منظر تا پل الغدیر، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تخصیص بودجه مورد نیاز، این کار صورت پذیرد.

پروژه روشنایی معابر ورودی تربت حیدریه، دهه فجر به بهره داری میرسد

مدیر شرکت برق تربت حیدریه نیز می گوید: پروژه روشنایی ورودی تربت حیدریه به طول ۸ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره داری میرسد.

محمد روحی می گوید: نصب ۷ دستگاه ترانس در ورودی شهر تربت حیدریه در دستور کار است.

با این اوصاف و تا زمان تامین اعتبارات مورد نیاز، مردم همچنان باید شاهد تصادفات ناگوار در این منطقه حادثه خیز باشند. نگاه ویژه فرمانداری تربت حیدریه و دستگاه های مرتبط در استان، می تواند گره گشای این مشکل باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.