رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر به شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام مشارکتی است و طرح‌های جدید نیز با اولویت‌بندی اجرایی می‌شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در اولویت است/ تحویل ۱۴ هزار ۷۰۰ کلاس درس جدید تا پایان سال جاری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش درجریان بازدید از پروژه‌های آموزشی شهرستان‌های گناباد و بجستان در خراسان رضوی، با اشاره به اولویت بندی در اجرای طرح‌های عمرانی آموزش و پروش گفت: برای شروع پروژه های جدید برنامه‌هایی داریم و تصمیم بر آن خواهد بود پروژه‌های جدید را به صورت مشارکتی شروع کنیم.

رخشانی مهر در خصوص وضعیت پروژه های نیمه تمام استان خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۵ هزار کلاس درس نیمه تمام در این استان بود که طول دوره ساخت برخی از آن ها طولانی شده بود، اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته بسیاری از این پروژه ها تامین اعتبار شدند و سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان برای این منظور در استان تخصیص داده شد و همین رقم را برای سال ۱۴۰۰ نیز تامین کردیم.

وی گفت: به طور کلی در کشور ۱۹.۵ درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی هستند که سهم پروژه های تخریبی از این مقدار به ۷ درصد کاهش یافته است و ترجیح بر این است تا این پروژه های تخریبی را با کمک خیرین تکمیل نماییم به همین دلیل دولت سهم خود را در پروژه های نیمه تمام خیری سال گذشته به ۲۳۵۰ میلیارد تومان افزایش داده است و امسال نیز برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود این عدد به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برسد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان سال مجموعا ۱۴هزار و ۷۰۰ کلاس درس تحویل داده می‌شود که ۵۰ درصد آن با مشارکت خیرین ایجاد شد و آورده خیرین در سال گذشته ۳۳۰۰ میلیارد تومان بود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه نهایی بازدید از پروژه های مشارکتی شهرستان گناباد گفت: باید توجه هر چه بیشتری به جانمایی مدارس، نقشه اجرایی و حیاط با توجه به نیاز دانش آموزان شود تا مدارس برای ۷۰ تا ۸۰ سال دیگر قابل استفاده باشند.

بازدید از ۱۸ پروژه آموزشی، تربیتی و ورزشی در گناباد و بجستان

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شهرستان گناباد از پروژه‌هایی نظیر هنرستان شبانه‌روزی ارض اقدس، دارالقرآن و مدارس قرآنی دخترانه الزهرا(س)، دبستان آسیه و دبیرستان جهاد شهرستان روشناوند، دبستان پسرانه شهید رفیعی، آموزشگاه امت نوقاب، مدرسه خاکپور، هنرستان دخترانه تربیت بدنی المپیک، دبیرستان صدرای گناباد، پژوهش سرای دانش آموزی پیامبر اعظم(ص) و استخر کاخک بازدید کرد.

رخشنی‌مهر همچنین از پروژه‌های استخر پوریای ولی، دبستان خاکسار، دبستان سید نورالدین علوی، دارالقرآن مرحومه عباسعلی غفوری، هنرستان های استاد فرزانه و پیامبر اعظم(ص) و مدرسه شش کلاسه روستای یونسی در بجستان بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.