رییس کل دادگستری خراسان ‌رضوی گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان، به اختلافات مردم و حق‌الناس و بقیه پرونده‌ها به حدود الهی و حقوق حاکمیت ارتباط دارد.

۹۰درصد پرونده‌های قضایی خراسان رضوی به حق‌الناس مربوط است

به گزارش قدس انلاین، غلامعلی صادقی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری تربت‌حیدریه افزود: بر این اساس از معتمدان، روحانیان و ریش سفیدان این خطه انتظار داریم در رفع و کاهش چنین پرونده‌هایی با محوریت صلح و سازش، دستگاه قضا را یاری کنند.
وی ادامه داد: درخواست ما از مسوولان این خطه آن است که امور مردم را به خودشان واگذار کنند تا با گذشت و اغماض و تشریک مساعی مشکلاتشان بر طرف شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه هم دراین مراسم گفت: یکی از شاخصه‌های خوب شورای تامین این شهرستان برقراری امنیت، نظم، فسادستیزی، امیدآفرینی و تقویت حس مشارکت‌جویی میان شهروندان است.
حسین شرافتی‌راد افزود: مهمترین ویژگی مجموعه دستگاه قضایی در این خطه، ایجاد حس اعتماد شهروندان نسبت به دستگاه قضایی و برخورد قاطع با عوامل ناامنی و بی‌نظمی است.
رییس سابق دادگستری تربت‌حیدریه هم گفت: روزی که این مسوولیت را عهده دار شدم، مجموعه قضایی این خطه دارای ۲۶ شعبه بود و اکنون که مسوولیت را به همکار دیگری واگذار می‌کنم، این رقم به ۳۲ شعبه فعال افزایش یافته‌است.
حسین مسرور نعیمی افزود: همچنین تعداد پرونده مختومه از رقم چهار هزار و ۶۵۶ پرونده به پنج هزار و ۶۴۷ پرونده رسیده که معادل ۲۱ درصد افزایش داشته است.
در این مراسم علی رضازاده به عنوان رییس جدید دادگستری تربت حیدریه معرفی و از خدمات حسین مسرور نعیمی رییس سابق دادگستری این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.