سرمربی تیم ملی والیبال می‌گوید طی ۱۰ سال گذشته و در زمان حضور تمام مربیان خارجی اردوهای ملی بلند مدت بوده و کسی هم در گذشته اعتراضی نداشته است.

تاکید سرمربی تیم ملی والیبال بر اردوهای بلند مدت

به گزارش قدس آنلاین، دور رفت مسابقات لیگ برتر والیبال بدون برگزاری دو هفته پایانی متوقف شد چرا که تیم فولاد سیرجان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان است. به همین دلیل لیگ برتر والیبال به حالت تعطیلی درآمد و همین باعث شد که فشردگی رقابت‌های لیگ بیشتر از گذشته شود. پایان مسابقات تا اسفند ماه نیز یکی از مشکلاتی است که تیم‌ها نسبت به آن اعتراض دارند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در ۱۱ هفته دور رفت گفت: جدول رده بندی حاکی است که بازی‌ها و تیم‌ها از نظر کیفی بسیار به یکدیگر نزدیک می‌باشند. پیش بینی نتایج خیلی سخت است. هر تیمی شانس پیروزی دارد. تنها تیم متفاوت، تیم سپاهان است که تمرینات خود را به موقع آغاز و مهره‌های با کیفیتی را جذب کرد. سپاهان از سایر تیم‌ها متفاوت بازی می‌کند اما بقیه تیم‌های حاضر در لیگ شرایط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و با یک برد یا باخت، چیدمان جدول تغییر می‌کند.

وی درباره فشردگی مسابقات تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته نیز وضعیت همین طور بوده است. تیم‌ها خود را با شرایط تطبیق می‌دهند و سعی می‌کنند در این فضا عملکرد خود را هفته به هفته بهتر کنند. در مجموع لیگ پرفشاری داریم و رقابت تیم‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک است.

عطایی درباره تعطیلی پیش آمده در مسابقات لیگ برتر یادآور شد: طبق آیین نامه، بازیکنان سال گذشته فولاد سیرجان موظف هستند این تیم را در جام باشگاه‌های جهان همراهی کنند. بنابراین نمی توان به این قانون ایراد گرفت اما می‌توان برای سال آینده این نقص را اصلاح کرد. طبیعی است زمانی که باشگاه سیرجان از سایر باشگاه‌ها کمک خواست ما طبق بند آیین نامه با آنها همراهی کردیم و همین منجر به تعطیلی لیگ شد. از دست باشگاه‌ها کاری ساخته نبود و مجبور بودیم با این بند کنار بیاییم. اگر این قانون وجود نداشت تیم سیرجان با بازیکنان خودش در مسابقات شرکت می‌کرد و تنها بازی‌های این تیم به حالت استراحت در می‌آمد.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که اهمیت و اصرار برای اتمام مسابقات لیگ برتر تا اسفندماه چیست؟ گفت: از سال ۹۰ تا به امروز که هر مربی خارجی در ایران حضور داشت مسابقات لیگ برتر تا پیش از عید نوروز به پایان می‌رسید. تیم ملی نیاز به اردوهای بلندمدت دارد و فقط لژیونرها دیرتر به اردو ملحق می‌شوند. نیاز است که بازیکنان مدتی در کنار هم در اردو حضور داشته باشند. اینکه بخواهیم لیگ را طولانی مدت برگزار کنیم خیلی مساعد نیست.

وی تاکید کرد: در دوره ولاسکو، لوزانو، کواچ، کولاکوویچ و الکنو همیشه مسابقات پیش از پایان سال به اتمام می‌رسید و کسی اعتراضی نداشت. این موضوع بسیار مهم است که باید به آن بپردازیم. تیم ملی فقط متعلق به لژیونرها نیست و سایر بازیکنان لیگ نیز باید به اردوهای ملی ملحق شوند.

عطایی درباره تاثیر عدم بازی تدارکاتی اظهار داشت: نظر سایر بازیکنان و مربیان محترم است اما اگر این شیوه غلط بود در طول سالهای اخیر می‌توانستیم آن را اصلاح کنیم. قرار نیست چیز جدیدی را امتحان کنیم. لیگ ملت‌ها برای ما سنگ محک بسیاری از بازیکنان خواهد بود. هدفمان این است در لیگ ملت‌ها از بازیکنانی که کمتر در مسابقات استفاده شده‌اند بهره بگیریم تا از تمام ظرفیت‌های والیبال ایران استفاده کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.