رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: روند مهاجرت پزشکان آمار رو به رشدی دارد و این موضوع به وضعیت نامناسبی تبدیل شده است.

روند مهاجرت پزشکان ایران به کشورهای مختلف آمار رو به رشدی دارد/ درخواست مهاجرت ۳ هزار پزشک  مشهدی برای مهاجرت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا صداقت امروز در نشست خبری که در  محل سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه در سرزمینی که این همه ظرفیت و پتانسیل در حوزه های مختلف وجود دارد، حیف است که پزشکان به فکر مهاجرت می افتند، اظهار داشت: اگر این همه پیشرفت ها، تلاش پزشکان و کادر درمان نبود، چگونه می توانستیم کرونا را تا  وضعیت فعلی کنترل کرده و پیش ببریم؟
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: روند مهاجرت پزشکان آمار رو به رشدی دارد و این موضوع به وضعیت نامناسبی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه قطعا تعرفه های پزشکان برای ارائه خدمات به بیماران استاندارد نیست، اما دلیل بر مهاجرت پزشکان نمی شود، افزود: تعداد پزشکان عمومی در کشور ما بیش از میانگین تعداد پزشکان عمومی در برخی از کشورها است.
دکتر صداقت، پایه و اساس درمان را پزشکان عمومی دانست و اضافه کرد: پزشکان عمومی حتی در بخش های تخصصی نقش مهمی ایفا می کنند، ما نیز باید در این سازمان نظام ارجاع درمان را بیشتر از همیشه رسانه ای کرده و آن را تبدیل به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: کمیته هایی در مجلس شورای اسلامی با نماینده وزارت بهداشت تشکیل شده تا تعرفه های پزشکان را براساس قدرت مالی مردم تعیین کرده اند.
وی گفت: دولت باید سرانه سلامت را افزایش دهد، از سوی دیگر باید یک تعامل دو طرفه میان پزشک و بیمار ایجاد شود.

در بازه یکسال اخیر ۳ هزار پزشک درخواست مهاجرت داده اند

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد و نائب رئیس انجمن پزشکان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ پزشک در بازه زمانی ۹۷ تا ۹۹ درخواست مهاجرت داده است، تاکید کرد: در بازه یکسال اخیر ۳ هزار پزشک درخواست مهاجرت داده اند.
دکتر مسعود زحمتکش با اشاره به اینکه هیچ وقت پزشکان وقتی وارد دانشگاه می شوند به مهاجرت فکر نمی کنند، ادامه داد: مشهد بالغ بر ۵ هزار پزشک عمومی دارد، ۹۰۰ تا مطب دارند و بقیه آنها یا پروانه مطب ندارند یا امکان مالی داشتن مطب ندارند.
وی در خصوص ترافیک و شلوغی خیابان های عارف، پرستار و محتشمی گفت:  ۶۰۰ مطب، موسسه درمانی یا ساختمان درمانی وجود دارد، این خیابان ها به دلیل نزدیکی به بیمارستان های قائم، امام رضا(ع)  دارای ترافیک هستند ، دسترسی بیماران به این مراکز سبب ایجاد رفاه برای آنها می شود، اما ترافیک و شلوغی رفت و آمد خودروها همراه با برخورداری از پارکینگ ها در این منطقه به شهرداری مربوط می شود و لازم است مسئولان شورای شهر و شهرداری با حضور نمایندگان سازمان نظام پزشکی و علوم پزشکی مشهد جلسات متعدد برگزار کنند و راهکار لازم را طراحی کنند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد و نائب رئیس انجمن پزشکان ، خط اول درمان را پزشک عمومی دانست و افزود: یکی از مشکلات ما این است که هرم درمان را رعایت نمی کنیم و قبل از اینکه بیمار به یک پزشک عمومی مراجعه کند تا راهنمایی لازم را داشته باشد، مستقیما به متخصص یا فوق تخصص مراجعه می کنند و این موضوع همان رعایت نکردن هرم درمان است.
دکتر زحمتکش با تاکید بر اینکه در سال ۹۸،  تعرفه ها 10درصد و در سال ۹۹، ۱۵ درصد  افزایش یافت، ادامه داد: هیات دولت اول هر سال، تعرفه های پزشکی را تعیین می کنند و این تعرفه ها تا پایان سال ادامه دارد، بنابراین جامعه پزشکی در تعیین تعرفه ها نقشی ندارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.