مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آبی شدن وضعیت مشهد از نظر رنگ‌بندی‌های کرونایی گفت: میزان بستری‌ها در مقایسه با هفته اول آبان ماه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در مشهد

به گزارش قدس انلاین، محمد پهلوان کاشی  اظهارکرد: از هفته اول تا چهارم آبان ماه تقریبا روند ثابتی را در «بستری‌های جدید» کرونایی داشتیم و در هر هفته با مقداری افزایش یا کاهش مواجه بودیم که در برآیند کلی و از نظر میانگین این روند تقریبا ثابت بود، اما در هفته اول آذر ماه این روند به طور کامل کاهشی شد.

وی افزود: اما میزان بستری‌ها از هفته اول آبان تا هفته اول آذر روندی نزولی داشت که در بخش مراقبت‌های ویژه هم این روند دیده می‌شد و شدت بیماری در افرادی که به کرونا مبتلا می‌شدند کمتر شده بود. با روند کاهشی که طی شد، اکنون میزان بستری‌های موجود کرونایی در مقایسه با هفته اول آبان ماه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

پهلوان کاشی با بیان اینکه واکسیناسیون باعث شد تا میزان مراجعه‌های سرپایی منجر به افزایش چشمگیر بستری‌ها نشود، عنوان کرد: مبنای پیش‌بینی‌های ما درباره افزایش یا کاهش بستری‌ها، میزان مراجعه سرپایی به مراکز درمانی است؛ تا پیش از انجام واکسیناسیون میزان مراجعه سرپایی، پیش‌بینی کننده وضعیت ماه آینده در حوزه کرونا بود، اما در طی دو ماه اخیر چندین بار مراجعه‌های سرپایی با روند افزایشی مواجه شد که این روند افزایشی، به افزایش میزان بستری‌ها منجر نشد و اکنون شاهد این هستیم که مشهد وارد وضعیت آبی شده است. برآورد و تحلیل‌مان این است که انجام واکسیناسیون ۷۰ درصدی در دو دوز منجر به این اتفاق شده است و انتظار داریم با افزایش ایمنی جمعی به واسطه انجام واکسیناسیون، چنانچه سویه‌های جدید اثر مخرب نداشته باشد، وضعیت در کل کشور بهبود یابد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی متذکر شد: نگرانی که وجود دارد این است که این شرایط خوب به معنای اتمام کرونا تفسیر نشود؛ اتفاقی که در برخی کشورهای اروپایی رخ داد و با تصور این که کرونا تمام شده است، همه چیز را بیش از حد آزاد و رها کردند که نتیجه‌اش درگیری با یک پیک شدید و سنگین کرونا بود. با توجه به آنچه در جامعه مشاهده می‌شود نرخ رعایت پروتکل‌ها بالا نیست و اگر واکسیناسیون اینطور انجام نشده بود، اکنون در وسط پیک ششم بودیم، اما با اهتمام خوبی که در حوزه واکسیناسیون صورت گرفت، در شرایط کم خطر کرونایی و آبی هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن بیان این مطلب که با همراهی و مشارکت مردم نرخ واکسیناسیون‌ از بسیاری کشورهای اروپایی هم بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: تا ۱۲ آذرماه، جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شامل ۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۷۴۲ نفر هستند، ۸۹.۱۶ درصد معادل ۳ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۵۳۷ نفر دوز اول و ۷۰.۳۲ درصد معادل ۲ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۴۵۵ نفر هر دو دوز واکسن‌ کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین ۷۸ هزار و ۹۳۰ نفر از سالمندان که بیش از چهار ماه از دوز دوم آنها گذشته است شامل دریافت دوز سوم می‌شوند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۹۵ نفر معادل ۵۶.۷ درصد دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 

پهلوان کاشی درباره اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در حاشیه شهر مشهد گفت: درخصوص حاشیه شهر و مناطقی که کمتر واکسن تزریق شده است برنامه ویژه‌ای داریم که یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح خانه به خانه بود که به افراد واکسن کرونا تزریق می‌شود و از فردا هم طرح بزرگتر و گسترده‌تری در این مناطق شروع می‌شود که امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ در طی ۱۲ روز بتوانیم نرخ واکسیناسیون در این مناطق را تا درصد بالایی پوشش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.