رییس جمهوری با بیان اینکه در ۱۰۰ روزگی دولت ۱۰۰ میلیون واکسن تزریق شده است، گفت: بازآفرینی امید و اعتماد از دست رفته مردم از وظایف دولت سیزدهم است.

آیت الله رییسی: بازآفرینی امید و اعتماد مردم از وظایف دولت سیزدهم است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امشب در سومین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم، در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به ۱۰۰ روز فعالیت دولت خود می‌دهید، گفت: نمره را باید مردم بدهند. داوری و قضاوت مردم در این رابطه منصفانه و عادلانه است.

وی افزود: مردم هم از شرایطی که دولت تحویل شد و هم گذر زمان خوب آگاهند و شرایط کرونایی که کشور با آن مواجه بوده و هستند و شرایط مالی و اقتصادی کشور، وضعیت خزانه و وضعیت کالاهای اساسی را  می‌دانند. از همه مهمتر اینکه امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و از وظایف دولت بود که اعتماد مردم را بازآفرینی کند.

رییس جمهوری موضوع حفظ جان مردم را از مهمترین مسائل عنوان کرد و گفت: دولت مسائل مربوط به واکسن را باید دنبال کند و بتواند مردم را نسبت به مشکلات معیشتی همراهی کند و برای گره‌گشایی‌ها گام بردارد.

رییس‌ دولت سیزدهم اضافه کرد: یادم نمی‌رود روز تنفیذ حکم رییس جمهوری مسائل اولویت دار را اعلام کردم که کرونا و ضرورت واکسیناسیون کرونا مهمترین آن بود. در آن زمان روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی تر از این انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: پاسخی که آن روزها می‌شنیدم این بود که تخصیص ارز به دلیل مشکلات ارزی امکان ندارد و یا کشورها به دلیل شرایط تحریمی به ما واکسن نمی‌دهند. از ۳۰ میلیون واکسن شاید ۵ میلیون هم وارد نشده بود و امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است.

آیت الله رییسی افزود: باید در این رابطه از مساعدت مردم و کادر بهداشتی و درمانی قدردان باشیم که در صدمین روز دولت بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد شده است و برخی در کشور الان درحال تزریق دز سوم واکسن هستند.

وی با بیان اینکه بازهم باید برای صیانت از جان مردم تلاش کنیم، گفت: به مردم توصیه می‌کنم حالا شرایط برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها فراهم شد و ۱۰۰ هزار کسب و کار تعطیل شده دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند، ممکن است موج دیگری در پیش داشته باشیم بنابراین مردم باید مراعات کنند.

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: خوشحالیم که فضای کسب و کار دوباره رونق می‌گیرد و به رغم مشکلات در کشورهای اطراف، بسیاری از شهرهای ما به جز چند شهر در وضعیت خوبی قرار دارد که این هم دنبال می شود. 

رییس‌جمهوری گفت: دولت در واکسیناسیون عمومی عملکرد قابل تقدیری از مردم داشته است. از مردم به خاطر همکاری که داشتند قدردان هستیم. آن روز مردم دنبال واکسن می‌گشتند امروز ما به دنبال مردم برای تزریق واکسن هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.