نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و ادارات کل وقایت و ادارات کل خانواده و عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور صبح امروز در شیراز برگزار شد.

 اجرایی شدن فریضتین نیازمند قدرت، روش، وایجاد یک گفتمان سازی عمومی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این برنامه با بیان اینکه قرآن کریم مسئولیت صیانت از خود را از ما می‌خواهد، اظهار داشت: این مسئولیت که همان امر به معروف است، مسئولیتی الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این فریضه در جامعه پیاده شود، از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبکه‌ای و سر و صداها نباید نگران شد؛ تصریح کرد: همه می‌دانیم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احکام دین است و اگر این دژ تخریب شود هیچ حکمی مصونیت پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مصادیق مسلمانان را با مصادیق دیگر ملت‌ها متفاوت دانست و یادآور شد: آنها در امور شخصی، معنوی، خیرخواهی، تذکر و تبلیغ کردن را دخالت و محدود کردن آزادی‌ها می‌دانند؛ اما اسلام و مکاتب آسمانی بشر  همه را یک مجموعه می‌دانند و تامین مصلحت فرد را در گرو تامین مصلحت جامعه می‌دانند.

صدیقی با بیان اینکه قران کریم نظارت را به آحاد جامعه سپرده است، گفت: پیغمبر و ائمه ما بدون استثنا در این جبهه پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند و اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاکتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه این فریضه مهم علم، دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی می‌خواهد، تصریح کرد: در همه کتب فقهی ما، از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر داشتن علم است و بینش را مطرح نمی‌کنند، در حالی که از اهمیت برخوردار است تا انسان متناسب با هر کسی به زبان خودش صحبت کند.

صدیقی خواستار شناخت روش دشمن در تخریب اعتقادات شد و تاکید کرد: تا دشمن و امکانات و سلاح آنها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت کامل نخواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تسلط بر شبکه‌های مجازی امروز جزء ضرورت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب است، گفت: باید گروه‌های اندیشه ورز در هر شهر و استانی تشکیل شود، چرا که بدون امکانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، قرار گرفتن در یک جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی را از شرایط زمان حاضر عنوان کرد و گفت: مشکل اعتقادی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار داده شود.
در ادامه آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه درفارس و رییس ستاد امربه معروف این استان گفت:یک مشکلی در ما وجود دارد این است که ایده‌آل می‌اندیشیم و بسیاری از اوقات به آنها دست پیدا نمی‌کنیم اما حاضر نیستیم همانی را که می‌توانیم، انجام دهیم.
او با بیان اینکه عمده مسائل کشور از ناحیه دغدغه مندان سر همین موضوع است، افزود: مسئله اصلی در امر به معروف و نهی از منکر هم این است که فاصله ما با مقصد اصلی زیاد است.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در قضایای حیوانات خانگی مشاهده می‌کنیم که واقعیت این است که آمدند این موضوع را به نحوی توجیه کردند اما آیا با توجیه کردن چیزی تغییر کرده است؟ در حالی که باطل است. در این باره انسانیت را وارونه جلوه داده‌اند.
او با بیان اینکه معروف آن چیزی است که اهل بیت(ع) به آن امر کرده‌اند، تاکید کرد: اگر قرار است در جامعه معروف پیاده شود، باید نظام ولایی در صدر آن باشد.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اطاعت از نائب امام زمان واجب است اما برخی رفتار ما باعث ایجاد منکر می‌شود که همین منکر برای سایر منکرات میدان را باز می‌کند،
آیت‌الله دژکام ادامه داد : این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته است و کم گفتن و کم تبلیغ کردن آن ممکن است مسئله برای ما ایجاد کند، لذا هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود، باید نمود ولایی بودن کار در آن مشخص باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.