فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: عوامل بازدارنده در حفظ و حراست از اراضی ملی نیازمند بستر سازی فرهنگی است.

عوامل بازدارنده در حفظ و حراست از اراضی ملی نیازمند بستر سازی فرهنگی است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، سرهنگ احمد روحی با اعلام این خبر گفت: آمار کشفیات در حوزه حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی حاکی از سیر صعودی در مقایسه با مدت سال گذشته است.
وی افزود:  برای کنترل و مدیریت این مقوله می بایست اقدامات متنوع فرهنگی و ترویجی ، تبلیغی برای جامعه مخاطب صورت گیرد تا با آگاهی بخشی به مردم و افزایش اطلاعات آنان ضرورت حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی گفت: در طول ۸ ماه اول سال جاری بیش از ۷۹ فقره چوب آلات تاغ و محصولات فرعی مرتع (۹۲۰ کیلو ذغال ، ۲۰ تن محصولات فرعی)کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد معادل ۸۰ درصد برخوردار است همچنین کشف و امحاء ۱۱ باب کوره ذغال طی ۵ فقره که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد : با خروج ۱۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از مراتع با ۵۰۲ فقره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را شاهدیم.
روحی متذکر شد : برای تعدیل این میزان رشد در کشفیات می بایست همواره اقدامات و فعالیت آموزشی ترویجی و تبلیغی برای عموم مردم در اولویت قرار گیرد.
وی گفت:  نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بصورت شبانه روزی و مستمر و با همکاری و هماهنگی مقامات قضایی و نیروی انتظامی با هر اقدامی علیه اراضی ملی را برخورد قانون می نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.