نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: تا به امروز آمار درستی در زمینه تورم به مجلس ارائه نشده است .

 آمار درستی در زمینه تورم به مجلس ارائه نشده است

به گزارش قدس انلاین، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس امروز (سه شنبه ۱۶ آذرماه) طی تذکری به استناد بندهای ۴ و ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت است و باید در زمینه ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های دولتی دقت بیشتری صورت گیرد.

محمدنژاد با بیان اینکه معمولا وزرا گزارش تکراری و کلیشه‌ای می‌دهند، افزود: در گزارش وزرا راهبردی برای حل مشکلات ندیده‌ایم این در حالی است که مجلس به عنوان ریل‌گذار نیاز به اعداد و ارقام دارد و تا دولت اعداد خود را برای برنامه‌های آتی عنوان نکند، امکان ریل‌گذاری وجود ندارد.

وی ضمن انتقاد از اینکه تا به امروز آمار درستی در زمینه تورم به مجلس ارائه نشده است، گفت: دولت چه برنامه‌ای برای اصلاح تورم در نظر گرفته است. در بحث ترازهای منفی در حوزه انرژی از جمله گاز و برق تا به امروز آمار ثابتی ندیده‌ایم. اگر دولت به ما آمار ندهد، نمایندگان نمی‌توانند برنامه‌های سال آینده را ارزیابی کنند.

محمدنژاد اظهار داشت: ترازهای منفی اقتصادی حاکی از این مسئله است نقدینگی به  عنوان معضل اساسی در کشور مطرح است، ۴ هزار هزار میلیارد تومان در آشیانه قرار دارد که اگر از آشیانه بیرون بیاید و به زمین و مسکن و دلار حمله کند، کار برای مدیریت امور سخت می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه امروز کیفی‌گویی مفید فایده نیست، تصریح کرد: هیأت رئیسه موظف و مکلف است اعداد را از دولت بگیرد، به نظر می‌رسد تنها لباس عوض شده و هیچ اتفاقی نیفتاده، اگر امروز دولت جدید پیش آمده است و روی کمیت‌ها صحبت نکند و برنامه‌های خود را برای ارتقاء کمی و کیفی رشد ندهد، هیچ فایده‌ای نمی‌کند تا امروز بعد از گذشت ۱۸ ماه به هیچ نقطه مثبت نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.