کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب پویش "من آزمایش اچ. آی. وی می‌دهم" تاکنون پنج مبتلای جدید به ویروس اچ. اوی وی در مشهد شناسایی شده‌اند که ۲ نفر از آنان مرد و سه نفر زن هستند.

پنج مبتلای جدید به ایدز در مشهد شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین،   دکتر علی حسین‌پور افزود: پویش کشوری "من هم آزمایش می‌دهم" به منظور شناسایی بیماران احتمالی مبتلا به ایدز و به مناسبت روز جهانی ایدز به مدت یک ماه از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال اجراست.
وی اضافه کرد: از ۲۰ آبان ماه امسال تاکنون بیش از ۱۲ هزار آزمایش ویروس اچ. آی. وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که بیشترین شمار آزمایشهای تست سریع ایدز مرتبط با این پویش در سطح کشور به شمار می‌رود.
کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۶۰ مرکز فعال و ۲۰ مرکز موقت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست اچ. آی. وی را انجام می‌دهند.
حسین پور افزود: در این راستا چهار مرکز دایمی مشاوره بیماریهای رفتاری، کمپ‌ها، بهزیستی، زندانها، پایانه مسافربری، مراکز ویژه مراقبت مادران باردار و اتوبوسهای سیار از جمله مراکزی هستند که تست اچ. آی. وی را در قالب پویش مزبور انجام می‌دهند.

پنجم دسامبر برابر با ۱۰ آذرماه روز جهانی ایدز در کشور نام‌گذاری شده است و به مناسبت این روز برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تشخیصی طی یک هفته اخیر در خراسان رضوی و کشور در حال برگزاری است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.