ناظر گمرک استان خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه امسال ۵۹۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۶ میلیون دلار از این استان به افغانستان صادر شده است.

۳۱۶ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین ، امید جهانخواه روز چهارشنبه در جلسه رفع موانع و تسهیل‌گری در مرز دوغارون که با حضور مشاور رییس جمهوری در امور افغانستان برگزار شد، افزود: میزان کالای صادر شده امسال خراسان رضوی به کشور افغانستان در قایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۵ درصد کاهش داشته است.  

وی گفت: در همین بازه زمانی میزان کل کالاهای صادراتی کشور به مقصد افغانستان ۲ هزار و ۷۸۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون دلار بوده که سهم خراسان رضوی از این رقم معادل ۲۱ درصد بوده است.  

جهانخواه گفت: بیش از ۵۰ درصد کل صادرات کشور از مرز دوغارون انجام می شود که برای افزایش مبادلات با افغانستان، این گذرگاه بین المللی باید از نظر تامین نیرو تقویت شود.

مشاور رییس جمهوری در امور افغانستان چهارشنبه در آغاز سفر خود به استان خراسان رضوی، از مناطق مختلف اقتصادی گذرگاه زمینی دوغارون، همجوار با کشور افغانستان، دیدن کرد.

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گمرک مرزی دوغارون محل‌های تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی و ذخیره‌سازی انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی از جمله برنامه‌های سفر حسن کاظمی قمی به این گذرگاه مرزی عنوان شده که وی در این سفر یک‌روزه از نزدیک از حوزه‌های مختلف تجاری و فعالیت شرکت‌های مختلف اقتصادی در مرز دوغارون و نیز نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان بازدید می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ رضوی و برخی از مدیران اجرایی استان، مشاور ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان را در سفر به دوغارون همراهی می کنند.

سالانه ۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش افزون بر ۲ میلیارد دلار از طریق گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون به افغانستان صادر می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.