معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان باعث شده تا ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نشود و گاه حتی برداشت محصول برای کشاورز به‌صرفه نباشد.

نبود صنایع تبدیلی در خراسان شمالی موجب شده ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نشود

به گزارش قدس آنلاین، محمود قنبری اظهار داشت: نبود صنایع تبدیلی در استان باعث شده تا ارزش‌افزوده‌ای نصیب کشاورزان نشود و گاه حتی برداشت محصول برای کشاورز به‌صرفه نباشد درصورتی‌که اگر یک کارخانه بتواند محصول کشاورزی را فراوری و وارد بازار مصرف کند، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، مسیر توسعه کشاورزی را در منطقه هموار می‌کند.
وی در ادامه  افزود:  این استان با تولید سالانه هزاران تن محصولات مختلف زراعی و دامی، قطب تولید محصولات کشاورزی است که با توسعه صادرات زنجیره تأمین امنیت غذایی کشاورزی در این منطقه کامل می‌شود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزان خراسان شمالی با سختی و کمبودهای فراوان به‌ویژه در دسترسی به آب زراعی، محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند ولی هم‌زمانی ورود محصولات سایر استان‌های کشور به بازار مصرف، باعث می‌شود که تولیدات باکیفیت کشاورزان، امکان عرضه به بازار را نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.