سهمیه کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان و جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ بر اساس آخرین رده‌بندی رقابت‌های باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) مشخص شد. بر این اساس سهمیه ایران سه به اضافه یک است.

سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، در رده بندی مسابقات باشگاهی ۲۰۲۱ کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان سعودی در رده اول لیگ قهرمانان آسیا (غرب) قرار دارد که سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف را از آن خود کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز در رده دوم قرار دارد و سهمیه آن همانند عربستان است. این در حالی است که قطر و ازبکستان ۲ سهمیه مستقیم و دو سهمیه در پلی آف خواهند داشت.

جمهوری کره در رده اول لیگ قهرمانان آسیا (شرق) قرار دارد و پس از آن ژاپن با سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه در مرحله پلی آف حضور خواهند داشت.

سهمیه تیم هایی همچون چین و تایلند که در رده سوم و چهارم رده بندی مسابقات باشگاهی ای اف سی قرار دارند، با تیم های منطقه غربی آسیا یعنی قطر و ازبکستان مشابه است و همانند آنها ۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه پلی آف دارند.

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، عراق، لبنان و کویت از منطقه غرب با دو سهمیه مستقیم مانند فیلیپین، مالزی و استرالیا در منطقه آسه‌آن حضور خواهند داشت.

همچنین هند، بنگلادش و مالدیو از منطقه جنوبی، تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری قرقیزستان از منطقه مرکزی و کره شمالی، ماکائو و چین تایپه از منطقه شرق یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف دارند. 

تمامی کشورهای واجد شرایط حاضر در مسابقات باشگاهی ۲۰۲۳ باید قوانین مندرج در مسابقات باشگاه های ای اف سی را رعایت کنند.

پیش از این نیز تارنمای «فوتی‌رنکینگز» در تازه‌ترین بروزرسانی رده‌بندی رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا، سهمیه‌های کشورهای قاره کهن را در فصل آینده اعلام کرده بود.

بر این اساس، سهمیه فصل آینده ایران (۲۰۲۲-۲۰۲۳) در لیگ قهرمانان آسیا سه به علاوه یک اعلام شد.

با این حساب، سه‌تیم فوتبال پرسپولیس، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان (به ترتیب قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر) به طور مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و تیم فوتبال استقلال نیز راهی پلی‌آف می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.