سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: موضوعاتی همچون دفع زباله از جنگل‌های شمال و جایگزینی مالچ های نفتی باید مورد توجه هر دو سازمان قرار گیرد.

دفع زباله از جنگل‌های شمال و جایگزینی مالچ نفتی برنامه مشترک سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها

به گزارش قدس آنلاین، در نشست مشترکی که بین سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها, مراتع و آبخیزداری برگزار شد, سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع در موضوع همکاری‌های مشترک ۲ سازمان اظهار کرد: محیط زیست و منابع طبیعی مانند دو بال هستند که می‌توانند با هم‌افزایی و هم‌اندیشی به بهبود آب، خاک و محیط زیست کشور کمک کنند. این دو سازمان فصل مشترک زیادی دارند که باید در قالب کارگروه‌های مختلف موضوعات را مورد توجه قرار دهند تا با تبدیل به پیشنهاد و لایحه به دولت ارائه شود.

مسعود منصور تصریح کرد: جلسات بین دو سازمان باید به شکل مستمر برگزار شود و موضوعاتی همچون دفع زباله از جنگل‌های شمال، استفاده از مالچ‌های جایگزین به جای مالچ‌های نفتی و انجام گشت و مراقبت‌های مشترک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

حسن اکبری؛ سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن استقبال از استمرار جلسات بین ۲ سازمان گفت: رویکرد دو دستگاه باید حمایت و پشتیبانی از یکدیگر در دفاع از منابع طبیعی و تنوع زیستی باشد و اگر چیزی غیر از این باشد سرمایه‌های محیط زیستی کشور هدر می‌رود.

وی افزود: وجه مشترکات زیادی بین سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و هدف اصلی دو دستگاه حفظ تنوع زیستی کشور است. در حوزه تنوع زیستی با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم و برخی از گونه‌های گیاهی و جانوری رو به انقراض نهاده و جمعیت آنان در مرز انقراض و نابودی قرار گرفته است.

حسن اکبری در ادامه آفات و بیماری گیاهان، کاهش تنوع زیستی و ایجاد پدیده گردوغبار در بسیاری از مناطق را معضلی برای محیط زیست کشور دانست و خاطر نشان کرد: این دو سازمان در پایش و پیشگیری این موضوعات مهم می‌توانند اقدامات اساسی انجام داده و نسبت به کاهش این چالش‌ها اقدام کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.