رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یکی از مأموریت‌های اصلی این بنیاد را حضور جهانی در عرصه پژوهش عنوان کرد.

 حضور جهانی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در عرصه پژوهش

به گزارش قدس آنلاین، احد فرامرز قراملکی، در نشست خبری هفته پژوهش سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به تبیین سیاست‌گذاری‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی پرداخت.
وی عنوان کرد: این سیاست‌ها بر پایه سه محور فعالیت‌های جهانی به معنای حضور جهانی در عرصه پژوهش و عرضه محصولات، همکاری‌های مشترک با سایر مراکز وابسته به آستان قدس رضوی و انجام پژوهش‌هایی در راستای نیازهای علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی بنا نهاده شده است.
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به دو اثر ارزشمند «حسابداری وقف» و «خادم تراز» که به‌تازگی توسط این بنیاد منتشر شده است، اشاره و تصریح کرد: در کتاب«حسابداری وقف» کوشش شده با بهره‌گیری از مشاوره‌های فقهی و حسابداری با آگاهان این حوزه‌ها، الگویی برای دستیابی به نظام گردشگران مالی موقوفات در بستر حسابداری تعهدی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «خادم تراز» نیز چهل شایستگی خادم امام رضا(ع) تبیین شده که خادمان بارگاه ملکوتی را در معرفت‌افزایی هر چه بیشتر و آراسته شدن به این شایستگی‌ها به مقام خادم تراز اهل بیت(ع) رهنمون می‌سازد.

انتشار ۲۳۲۸ اثر از ابتدای تأسیس تاکنون
قراملکی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۱ جلد کتاب در نوبت اول و ۹۷ جلد اثر از سوی این مرکز تجدید چاپ شده است، گفت: از ابتدای تأسیس بنیاد تاکنون موفق شده‌ایم ۲ هزار و ۳۲۸ جلد کتاب را منتشر و روانه بازار نشر کنیم.
وی در ادامه یکی از شیوه‌های پژوهشی این مرکز را برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی ذکر کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۵۴ همایش و نشست تخصصی در موضوعات مختلف، با حضور محققان، اساتید حوزه و دانشگاه و اندیشمندان سراسر کشور در این مرکز برگزار شده است.

حمایت از رساله‌های دکتری
وی یکی از اولویت‌های پژوهشی این مرکز را حمایت از رساله‌های دکتری ذکر کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علوم اسلامی رضوی و.... منعقد کرده‌ایم، مقرر شده از برخی از رساله‌های دکتری دانشجویان حمایت کنیم و پس از ارزیابی و باز پژوهی این رساله‌ها و پایان نامه‌ها، در قالب کتاب به محققان و کتاب دوستان عرضه کنیم.
قراملکی در خصوص موضوع زیارت متعالی نیز به تأسیس اتاق فکر زیارت در این بنیاد اشاره کرد و گفت: در این اتاق فکر مجموعه مسائل کاربردی زیارت جمع آوری شده است و قرار است پس از اولویت‌بندی فراخوان جذب همکاری در این خصوص منتشر شود.
وی محور پژوهش‌ها در این اتاق فکر را مواجه شناختی، هیجانی، رفتاری و مناسکی ما با امام رضا(ع)، ذکر کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک کتابی با این محوریت منتشر شود.

انتهای پیام

منبع:استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.